Avatar billede ea4000 Praktikant
29. januar 2005 - 23:04 Der er 6 kommentarer

Problemer med at kommaer forsvinder i filnavne v. brug af Outlook

Jeg anvender Windows XP og Office 2000 (Outlook 2000, Word 2000 og Excel 2000 osv.).

Når jeg i Outlook indsætter en fil (altså vedhæfter/medsender den), f. eks. med følgende filnavn:

Test, nr. 1

så sker der det, når den åbnes igen hos modtageren (og i øvrigt også hos mig selv når den åbnes via Outlook i sendt post), at kommaet i filnavnet er pist væk, altså står der:

Test nr. 1
(kommaet mellem Test og nr. er NU forsvundet).

Dette er irriterende når jeg senere får filen tilbage og skal gemme den (overskrive den eksisterende fil, hvor kommaet er i filnavnet), hvorved man har to filer med samme navn, hvoraf kommaet er pist væk i filnavnet i den ene af de to filer.

Det sker både i Word og Excel!!!

Hvordan løser jeg dette irriterende problem det i ??

Der må være et eller andet problem med indstillingerne, men hvilket??.

Jeg har forsøgt det samme på en anden PC og der er problemet nøjagtig det samme!!

Jeg glæder mig til at få løsningen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. januar 2005 - 23:22 #1
PS: Det gør mit system (samme kombination som hos dig) også...
Så undgå generelt dette [komma] i filnavnet ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. januar 2005 - 23:24 #2
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. januar 2005 - 23:25 #3
Har lige testet med Outlook 2003, og her er ingen problemer...

Har du installeret nyeste SP til hhv. Office 2000 og XP?
Avatar billede ea4000 Praktikant
30. januar 2005 - 10:21 #4
Ja, der er installeret den nyeste SP (SP2) med senere sikkerhedsopdatteringer.
Avatar billede pempem Nybegynder
30. januar 2005 - 20:25 #5
Hvad med office??  Office 2000 skal på SP3 + patches fra Office Updates.
Generelt skal man aldrig bruge tegn i filnavne, da det næsten altid ender med at kokse op et eller andet sted.
Avatar billede ea4000 Praktikant
30. januar 2005 - 22:28 #6
Office 2000 er også opdateret med det hele.

Jeg håber stadig på den rette løsning.