Avatar billede lucas2000 Novice
02. februar 2005 - 08:36 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Billigere alternativ til Gatwick expressen ?

Hej

Jeg skal fra Gatwick lufthavn til Russel Square i London, men toget ind (Gatwick expressen) er rimelige dyr og vi er to der skal betale, så hvis der er nogen der har andre erfaringer er de meget velkommen med et bud, evt. taxa ...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2005 - 09:15 #1
Jeg ved ikke lige med Gatwick. Men fra Stanstead kan man med fordel tage bussen
Avatar billede dyrbye Praktikant
02. februar 2005 - 09:17 #2
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2005 - 09:25 #3
http://www.nationalexpress.com/ kan gøre det på lidt over en time (eller lidt over 4 timer, med skifte i Brighton) prisen er så vidt jeg kan se 16£ Destinationen bliver dog Victoria Coach Station, hvorfra i let kan komme videre med taxi eller undergrunden.

Lad mig advare mod at bruge cykel taxier.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2005 - 09:27 #4
dyrbye's rute kort (nederste link) er kun lokal ruter i gatwick. Du skal ikke med en bus, men med en Coach. Biletten kan bestilles på forhånd, eller ved bus stoppestedet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2005 - 09:32 #5
Der er 15 minutters kørsel fra victoria til russel square, det er med et skifte. Brug Journey planneren fra London Transport til at finde vej: http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/XSLT_TRIP_REQUEST2?language=en
Avatar billede lucas2000 Novice
02. februar 2005 - 11:30 #6
Tak for div link, men der er sket en ændring i rejse planen ;-/ Vi kan spare 1500-2000,- ved at flyve med Ryanair i stedet for Sas og Mærsk, så nu hedder den Stansted i stedet for Gatwick.
Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2005 - 12:06 #7
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2005 - 12:10 #8
prisen for to personer tur retur er 30£.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2005 - 12:15 #9
Man kan også tage toget fra Stanstead. Det tager den halve tid af bussen. Sidst jeg var i London valgte vi bussen, frem for toget. Det er en positiv oplevelse.

En retur med toget koster 48£ for to personer.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2005 - 12:18 #10
Busserne har den fordel at hvis flyet er forsinket og i ankommer til London efter at toget er holdt op med at køre, så køre bussen stadig.

Endnu et Stanstead link: http://www.baa.com/main/airports/stansted/getting_here_frame.html
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. februar 2005 - 05:58 #11
kan det bruges?
Avatar billede lucas2000 Novice
04. februar 2005 - 08:16 #12
Jep..Tak

Smider dyrbye et svar ?
Avatar billede dyrbye Praktikant
04. februar 2005 - 09:23 #13
Takker.
Avatar billede lucas2000 Novice
04. februar 2005 - 09:33 #14
Vi ender med at flyve med Ryanair til Stansted og så på bussen ind til centrum :-)