Avatar billede cotus Nybegynder
02. februar 2005 - 16:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mit tastatur kan ikke skrive æ og ø og å

Jeg har et problem med en anden computer, nemlig det, at jeg ikke kan skrive æøå (knapperne ER på tastaturet) - jeg får blot tegn frem.

Hvordan ændrer jeg dette?

På forhånd tak

(Og suk, hvor er denne besked irriterrende:
Følgende felter er ikke korrekte :

"æ ø å" er ikke med til at beskrive dit problem, så formuler venligst en bedre titel.)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2005 - 17:03 #1
I rammen nede ved uret er der en lille blå firkant hvor der står EN, klik på den og vælg Dansk (DA)
Avatar billede cotus Nybegynder
02. februar 2005 - 17:05 #2
Fandt ud af det, via Kontrol-panel > Sprog

Har ikke en sådan knap james_t_dk
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
02. februar 2005 - 17:06 #3
Hvis den ikke er der så:

højreklik på menubaren nederst -> værktøjslinier -> sæt fluebenved: værktøjslinien sprog

der skulle nu gerne komme en boks frem på menulinien hvor du kan skifte imellem dine installerede sprog.... som sikkert er engelsk og dansk
07. november 2017 - 09:15 #4
Nu er den godt nok lidt gammel den her tråd... Jeg har samme problem... Mit tastatur står på dansk (og sprog), men som i ser, så kan jeg ikke skrive öä (æø)
Mistönker at det er windows 8.1 som der "fucker" med computeren... öäöäöäöäöäö hold nu köft man...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. november 2017 - 16:50 #5
Har du prøvet som beskrevet her over?
Avatar billede Lise-Lotte Praktikant
20. februar 2020 - 07:08 #6
Jeg har samme.problem pae min iPad og kan Ikke fa det til at Virke trods jeres rad
Avatar billede Lisa Novice
25. december 2021 - 11:10 #7
Hej alle
Min datter har fået en iOS compatible Lightning keyboard fra Deltaco der skal bruges til hendes iPAD. Problemet er at vi ikke kan skrive Æ, Ø eller P samt at alle specialtegn ved tallene også kommer ud som noget helt andet en hvad vises på tastaturet.
Feks hvis jeg vil skrive ø får jeg tegnet ‘
Det virker som om det er den helt forkerte oversættelsesnøgle….
Alle sprog på iPad’ens tastaturindstillinger er sat til dansk.
Hvad er problemet? Kan I hjælpe?
En frustreret hilsen