Avatar billede mema Nybegynder
03. februar 2005 - 09:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Automatisk insættelse af dags-dato i tekst-format i en formular

Jeg har en FrontPage(2000) formular og en Access(2002) database hvor indtastningerne i formularen bliver registreret. I formularen har jeg bl.a. en tekstboks hvor brugere indtaster dags-dato vha. en calender.

Da jeg vha. FrontPages database resultater-Wizard trækker nogle forespørgsler og viser dem på web, blev jeg nødt til at definere dato-feltet som "text" i følgende format: \'yyyy-mm-dd\'. Alt andet end tekst-format kræver ændringer på masse SQL-sætninger og det vil jeg undgå.

Indtil nu har jeg brugt en calender for at gøre det, men nu vil min chef at datoen i samme format - EKSEMPELVIS: 2005-02-15 bliver indsat automatisk, når brugeren åbner formularen i browseren - og ikke noget calender og mus-vælg. Kan der nogen hjælpe mig?
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2005 - 09:31 #1
the format in which the date is saved in Access is ALWAYS the same, the difference is how the date is displayed and this is normally done by the PC's regional settings
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2005 - 09:40 #2
The best way to avoid date problems IS to use a calendar, this way you can be sure that the date format IS correct when it end up in the dB!

Example: If a user enters 03-02-2005 do they mean 03 February or 02 March? If the PC's regional settings is US (mm-dd-yyyy)then the date will be accepted it as 02 March, if it is GB/DK (dd-mm-yyyy) then it will be accepeted as 03 Febrauary!
Avatar billede mema Nybegynder
03. februar 2005 - 10:48 #3
Ja, men jeg har jo allerede nævnt, at jeg har jeg brugt intil nu en calender (uden formatterings problemer). MEN nu vil min chef, at datoen indsættes automatisk i datofelt, når brugeren åbner formularen og i samme format: åååå-mm-dd.
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2005 - 10:59 #4
OK, maybe I have misunderstood your question! So I think the solution is more FrontPage related than it is Access and I dont think your going to get much help in this category. In Access you can set the default value of the date field to
date() which inserts the current date if the user doesnt enter one. I'm not 100% sure if this will work from FrontPage but it may be worth a try.

I dont know if this will solve your problem, but if it is the current date which has to be set in then it may!
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2005 - 11:12 #5
did you use the default value in the dB?

and thanks
Avatar billede mema Nybegynder
03. februar 2005 - 11:13 #6
Tak terry,
Men det har ikke løst mit problem. Jeg skal oprette det samme spørgsmål i FrontPage relaterede sektion.
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2005 - 11:18 #7
OK, then you dont need to give me the points!
Avatar billede mema Nybegynder
03. februar 2005 - 11:36 #8
Hej Terry,
Jeg har allerede overført points til dig. Hvordan får jeg dem tilbage :-!!))
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2005 - 11:47 #9
I'll place a question for you to accept.
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2005 - 11:56 #10