Avatar billede j-s-o Nybegynder
12. februar 2005 - 08:20 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Opstarts programmer gør sløv conputer

Hej...

Jeg har en laptop spm kører glimrende, men jeg synes den er lidt langsom til at opstarte, når man er kommet ind efter login. Kan det ikk skyldes opstartsprogrammer?

Og hvis det er det, hvor er det så jeg kan slå opstartsprogrammer til og fra?

Kan nemlig ikke huske det
Avatar billede sessa Nybegynder
12. februar 2005 - 08:40 #1
start->kør->msconfig og vælg fanebladet "start"
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. februar 2005 - 09:04 #2
Alternativ til MSCONFIG:
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
Opretter [StartUp] i kontrolpanel -  fraklik "mistænkelige" elementer - OK - Genstart.

eller

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#startuprun
Avatar billede c-holst Novice
12. februar 2005 - 09:40 #3
Avatar billede haverslev Novice
12. februar 2005 - 10:34 #4
En anden ting, mange overser iforbindelse med opstart.
Hvis man kører med Norton Internet security så er der jo en hel del programmer som kan/skal have adgang til nettet. Hvis man kun har givet programmerne tilladelse efterhånden som man har installeret dem, ja så laver Norton ien slags "summering" i opstarten og checker hvilke programme har tilladelse og hvilke har ikke. Det går der jo lidt tid med, alt efter hvormange programmer man har installeret.
Hvis man f.eks ikke har kørt en programscanning og givet de programmer Automatisk tilladelse . til at gå på nettet, ja så er den langsommere i opstarten.
Det kan ændres ved at udføre følgende.
Dobbeltklik på Norton globusen, nede ved uret, klik på linien "personlig firewall",
klik herefter på knappen "konfigurer"
Klik på Faneblad "programkontol", klik på knappen "programscanning"
Nu søger den hele computeren igennem, for programmer der vil/skal have adgang til nettet - nogen vil der står "automatisk" i og det er f.eks windows.
Når den er færdig med scanningen, er opgaven så at checke om alle programmerne der er fundet, skal have adgang til nettet.
Hvis man har nogle programmer, som man ikke ved hvad er og hvad de gør, så lad være med at give adgang. Her opfordre jeg til at hent f.eks programme Spybot eller Ad-Aware og scanne sin pc igennem for snavs (spyware)
Hvis man derimod kender alle sine programmer, som vil have adgang til nettet - så sæt flueben i dem, ved at klikke på knappen "marker alle"
Avatar billede j-s-o Nybegynder
12. februar 2005 - 16:09 #5
Okay... Det første svar var hvad jeg ledte efter...

Men en sidste ting jeg kunne tænke mig at have svar på er om dette program har nogen specielt effekt eller jeg bare kan fjerne fluebenet ved den, så den ikke automatisk starter op ved Windows start

C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. februar 2005 - 16:20 #6
Den ka' du også klikke FRA. Det er en util som i baggrunden i tide og utide checker for om der er opdateringer til dit Logitech udstyr.
Ref.:
http://www.sysinfo.org/startuplist.php?filter=BackWeb-8876480.exe
Selvfølgelig hvis du MEGET gerne vil have den form for RESOURSEspil samt evt uønsket reklame fra ogitech så la' den være. Men bliver tit/altid pillet fra ved diverse HiJackThis log's...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. februar 2005 - 16:22 #7
Hvis der er noget med QuickTime, Realplayer, WinampAgent, Winzip*, ka' det også klikkes fra...
Avatar billede j-s-o Nybegynder
12. februar 2005 - 16:33 #8
Jeg har fjernet Winamp Agent og vil også fjerne Logitech...

Tak for hjælpen - Vil give mine point til Sessa når han har lagt et svar, fordi det var nøjagtig hvad jeg ledte efter, det svar han gav - håber det er iorden
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. februar 2005 - 16:48 #9
Du ka' altid fordele mellem [svar] givere når disse foreligger...

Har det iøvrigt hjulpet ?
Avatar billede j-s-o Nybegynder
12. februar 2005 - 17:14 #10
Hvordan fordeler jeg mine point?

Ja, det har hjulpet... Det tog lang tid før alle programmerne blev startet, så det var det der sløvede min computer lidt
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. februar 2005 - 17:32 #11
Du ka' kun gi' point til [svar] defor bed om [svar] fra dem du vil uddele point til...
Avatar billede j-s-o Nybegynder
12. februar 2005 - 17:42 #12
Okay, så venter jeg på at Sessa også giver et svar
Avatar billede sessa Nybegynder
12. februar 2005 - 18:07 #13
her er et svar, men majsmarken har nok mest gjort sig fortjent til point...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. februar 2005 - 18:30 #14
Vi deler pænt...
Ha' en go' dag/Weekend ...
Avatar billede j-s-o Nybegynder
12. februar 2005 - 18:37 #15
Tak for svarer majsmarken og sessa - håber I er tilfredse :)