Avatar billede dosdesign Juniormester
28. marts 2005 - 00:37 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Leveranddør af varer til videresalg i webshop - Hvor ?

Hvordan finder man frem til leveranddør af varer man vil videre sælge på nettet via sin nyoprettet webshop ?

Jeg mener det giver jo ingen mening at skulle købe varer på nettet som alm. brugere og derefter sælge dem med fortjeneste, det ville blive for dyrt en pris man skulle sælge videre for ?

Jeg har tænkt på farvepatroner, pc dele, piller (til motion/træning vægttab, batterier) i det hele taget mindre ting jeg kan have på mit meget lille lager !

Kan man evt få grossiten til at levere direkte til ens egne kunder og dermed sparer post omk. ?
Avatar billede speedytech Nybegynder
28. marts 2005 - 00:39 #1
Man kunne jo hører nogle af forhandlerne af. Få nogle rabat hvis man køber en masse.
Avatar billede dosdesign Juniormester
28. marts 2005 - 01:02 #2
Ja men det ville jo være bedre at få vare til den pris andre netbutikker køber til ?
Avatar billede ppr Nybegynder
28. marts 2005 - 06:52 #3
Du skal først have al det tekniske på plads med din webshop...
Derefter skal du momsregistreres og oprette de nødvendige konti...
Så skal du have fundet en regnskabsmetode og sætte dig ind i lovgivningen omkring de varer du vil forhandle...

Slutteligt skal du finde de produkter du vil forhandle - leverandørerne/fabrikanten er altid et godt sted at starte for at høre om de vil levere til dig, ellers vil de normalt henvise til den nærmeste grossist.

Husk til sidst at sætte dig grundigt ind i garanti og forbrugerrettighederne i Danmark.

Held og lykke fremover
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. marts 2005 - 09:36 #4
dosdesign - nu har jeg også deltaget i dine andre tråde :) så jeg har en fornemmelse af hvor langt fremme i forløbet du er.

Måden du kan skaffe leverandører er ved at tage en blok papir skrive alle de mærker ned du vil forhandle. Og så ellers bare ringe til hver enkelt, de vil kunne henvise dig til en grosist i dit område.

Grosisten vil give dig et login ( nogle steder kører de med jo mere du køber jo mere rabat)
Om grossisten vil levere direkte ud til dine kunder er nok en meget individuel sag, jeg kunne forstille mig mange grosisster ville ha man skulle købe "lager" hjem til sig selv, altså du ikke kan købe en enkelt æske piller eller en enkelt farvepatron af gangen, og hvis du kan dette skal du ikke forvente at kunne tjene ret meget på varene.
Avatar billede dosdesign Juniormester
28. marts 2005 - 09:38 #5
Hej igen - Jeg starter dette indlæg med følgende:

"Hvordan finder man frem til leveranddør af varer man vil videre sælge på nettet via sin nyoprettet webshop ?"

Og så svarer ppr med :

"Slutteligt skal du finde de produkter du vil forhandle - leverandørerne/fabrikanten er altid et godt sted at starte for at høre om de vil levere til dig, ellers vil de normalt henvise til den nærmeste grossist."

Dvs. et svar uden et svar, bare en konstantering af mit spørgsmål ?????

HVOR finder man leverandørerne ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. marts 2005 - 09:40 #6
Du kan ikke bare sådan lige finde en grossist, det letteste for dig vil være at kontakte producenterne af de mærker du vil forhandle og de vil derefter henvise dig til en grosist i dit område.
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. marts 2005 - 09:41 #7
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. marts 2005 - 09:42 #8
så har du ihvertfald lidt at starte på :) jeg kan ik rigtig finde en grossist til de piller du snakker om da jeg ikke lige kender nogle mærker :) men prøv en søgning på google under mærkenavnet og grossist
Avatar billede dosdesign Juniormester
28. marts 2005 - 09:44 #9
ok tribble-X - Dvs. man skal også være moms registeret og dermed hav et moms nummer + Man skal selv kontakte ex. LEXMARK eller DURACELL altså firmaer der lavet produktet, man kan ikke finde en liste på nettet over grossister der leverere diverse produkter til wegshp ejere ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. marts 2005 - 09:47 #10
de fleste grossister forlanger momsregistrering kan dog ikke udelukke at nogen ikke gør.

Og hvis du kontakter f.eks. Duracell Danmark, vil de henvise dig til en af deres grosister i dit nærområde.

Hvis det bare er en fritidswebshop kunne du evt også prøve at kontakte en større databutik og hører om de var interesseret i at du solgte deres varer online og de så leverede ud selv.
Med den løsning vil du ikke tjene mange kroner pr vare men så slipper du for alt det med grosister momsregistrering osv.
Avatar billede areon Nybegynder
28. marts 2005 - 15:22 #11
hmm Dos hvad vil du gerne sælge? hvilken Kategori / branche? kan jo være at jeg har en kontakt der kunne sætte dig igang.
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
28. marts 2005 - 16:28 #12
Du kan evt. søge på google, ved disse søgeord : wholesale og bulk  og søg på et produkt også. så finder du alt muligt billigt som er til videresalg.
Vil dog anbefale dig at søge på google.co.uk for i UK er der massere af billige vare og det er indenfor europas grænser og du spare en masse penge ved istedet af købe fra usa evt, hvor moms, told og en masse andet ryger oven i som ekstra.
Avatar billede dosdesign Juniormester
28. marts 2005 - 17:04 #13
Ja nu fik Kasper vist alle point - har ikke rigtig styr på det pjat point system....Nå, men areon, jeg er villig til at sælge hvad som helst bare det ikke fylder ret meget !

eller tak for alle svar....og flere er velkomne
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
28. marts 2005 - 17:08 #14
Ja, jeg giver gerne lidt af det tilbage til andre der har fortjent. men jeg er heller ikke super til at hvordan hulen man deler points op imellem flere, som fx 10 points til en person og så 20 til den sidste???

Hvis der er nogen her i tråden der vil have nogle af dem, laver jeg en deletråd, jeg skal bare have det at vide ;)
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. marts 2005 - 17:11 #15
overlever nok :)

Ang dit spørgsmål hvordan man deler op, det gør eksperten helt automatisk man markere bare alle navne og så deler den ligeligt mellem alle, man kan godt modtage halve point :) ved ik hvordan den beregner det i point systemet
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
28. marts 2005 - 17:19 #16
Ok, jeg troede at man kunne give lidt ekstra til et ekstra godt svar og omvendt. men så har jeg set rigtigt at man ikke kan dele dem "skråt op" ;)
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. marts 2005 - 17:25 #17
det kan man også vælge at gøre :) så skal du bare trykke på det link som hedder noget i stil med "del selv point op"
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
28. marts 2005 - 17:27 #18
ahh... man lære noget nyt hver dag :D  jeg har bare altid delt dem om med at markere alle dem jeg vil give til.
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. marts 2005 - 17:28 #19
hehe :)
Avatar billede ppr Nybegynder
31. marts 2005 - 22:39 #20
dosdesign> Selvom du har accepteret dit spørgsmål til en anden vil jeg kommentere din bemærkning.

Dvs. et svar uden et svar, bare en konstantering af mit spørgsmål ?????

HVOR finder man leverandørerne ?

Det er faktisk meget simpelt at finde dem. Alle produkter/varer har en brugsanvisning/mærkning og typisk en/et godkendelsenummer som man kan aflæse og dermed finde ud af hvilke importører eller fabrikanter der leverer/laver varerne.

Et eksempel:

Du søger en bestemt vare, f.eks. en radio - den skal godkendes i Danmark og bærer et godkendelsesnummer. Med dette i hånden kan du via godkendelsen få oplyst hvem der har fået godkendt den i Danmark og vupti kan du skrive/ringe til den pågældende importør/leverandør. Søger du varer fra fjernøsten kan man altid spørge den lokale ambassade der typisk har en handelsafdeling der gerne hjælper med formidlingen. Ellers er der den Danske ambassade i det pågældende land. Det er faktisk ikke så svært.

Endnu en gang held og lykke med det.
Avatar billede dosdesign Juniormester
01. april 2005 - 11:01 #21
tak
Avatar billede PureStyle Praktikant
27. oktober 2015 - 12:30 #22
Du kunne evt. besøge messer. Der findes jo store teknologi-messer i Tyskland, bl.a. i Berlin. Desuden er der jo den årlige HI-messe i Herning. Her kan man få en snak med leverandørerne, og se og mærke på varerne.

Birgitte
www.purestyle.dk