Avatar billede boris Juniormester
03. april 2005 - 20:20 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

autorun virker ikke

Jeg skal have en CD til at åbne en bestemt hjemmeside, når den sættes i.
Dvs at den skal få Internet Explorer (eller default browser) til at åbne en hjemmeside.
Jeg har lavet en autorun med dette indhold:
open=start explorer http://www.hjemmeside.htm
Det virker bare ikke. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede tr0-ben Nybegynder
03. april 2005 - 20:27 #1
Autorun skal så vidt jeg husker være en exe fil
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2005 - 20:27 #2
skal det ikke være iexplorer ?
(explore er jo selv pc`en)
Avatar billede tr0-ben Nybegynder
03. april 2005 - 20:28 #3
så at lave en simpel exe fil der åbner siden ville nok løse dit problem
Avatar billede tr0-ben Nybegynder
03. april 2005 - 20:29 #4
Iexplorer er jo internet explore, ikke default browser
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2005 - 20:32 #5
nu skriver han jo IE (eller default browser)
Avatar billede tr0-ben Nybegynder
03. april 2005 - 20:34 #6
men ville det ikke være bedst at opfylde mandens ønske fuldt ud  :P
Avatar billede mtj111 Novice
03. april 2005 - 20:34 #7
Hvis det ikke er en .exe-fil, så mener jeg at man skal skrive noget med shellexecute (noget i stil med shellexecute=http://www.yy.dk, eller Open=shellexe http...)

Michael
Avatar billede boris Juniormester
03. april 2005 - 20:42 #8
Hej jo, jeg tænkte på IE, men det er selvfølgelig bedre hvis den tager default browser.
Jeg ofrer en CD på forslaget
Avatar billede boris Juniormester
03. april 2005 - 21:00 #9
Jeg har lige brændt en CD af med
ShellExecute = http osv.
Den ligger nu i skraldespanden
Avatar billede tr0-ben Nybegynder
03. april 2005 - 21:02 #10
hvilken hjemmeside skal den åbne?
Avatar billede plx Nybegynder
03. april 2005 - 21:05 #11
I stedet for at smide flere cder i skraldespanden, kan du overveje at brænde cden til et image, og mounte den i f.eks. 'daemon tools' http://www.daemon-tools.cc/  så kan du teste uden at smide cder ud hele tiden :)
Avatar billede boris Juniormester
03. april 2005 - 21:13 #12
Den konkrete side kan jeg ikke oplyse lige nu, men det kunne være en url som f.eks. http://www.thyinfo.dk/hjemmeside.asp?id=12
Avatar billede boris Juniormester
03. april 2005 - 21:16 #13
jeg prøver med daemon
Avatar billede tr0-ben Nybegynder
03. april 2005 - 21:32 #14
hvis du ikke kan få det til at virke på andre måder, kan du altid hente: http://www.duckware.com/winopen/index.html
Avatar billede jmax Nybegynder
03. april 2005 - 22:07 #15
tr0-ben's løsning er i mine øjne den bedste ;)

Den er blandt andet brugt af datatid førhen.
Avatar billede boris Juniormester
03. april 2005 - 22:24 #16
Løsningen med en exe-fil lyder fin, men hvordan gør jeg konkret? autorun skal vel ikke være en exe? Eller skal jeg få autorun til at køre en batfil?
Avatar billede boris Juniormester
03. april 2005 - 22:25 #17
Jeg er glad for kommentarerne, hvis jeg ikke reagerer hurtigt er det fordi jeg skal med et tog klokken 5 og kommer hjem senere i morgen.
Avatar billede tr0-ben Nybegynder
03. april 2005 - 22:27 #18
Autorun kan sagtens være en .exe fil
open=autorun.exe
Avatar billede boris Juniormester
03. april 2005 - 22:31 #19
er autorun stadig en tekstfil, selvom du kalder den exe, eller er det en hvilken som helst applikation, som man bare kalder autorun?
Og det du skriver - open=autorun.exe skal det ikke ligge i autorun-filen?
Avatar billede tr0-ben Nybegynder
03. april 2005 - 22:36 #20
autorun.inf skal kalde autorun.exe, som så kalder den pågælende hjemmeside
Avatar billede tr0-ben Nybegynder
03. april 2005 - 22:37 #21
altså i autorun.inf skal der stå open=autorun.exe
Avatar billede boris Juniormester
03. april 2005 - 22:38 #22
OK, og jeg har lige kigget på winopen.
Men det vil altså sige, at man er nødt til at have et eller andet kompileret program med på CD'en for at kunne kalde en hjemmeside? Man kan ikke bare skrive en batfil eller andet, som kalder den via Windows?
Og hjemmesiden som kaldes, er ikke på CD'en men ude i internatten.
Avatar billede tr0-ben Nybegynder
03. april 2005 - 22:42 #23
med winopen følger der en lille exe fil med, som vil kalde en given hjemmeside, som skal være med på cd'en ja. filer der bliver kaldt under autorun på cd'en skal være .exe filer. Derfor kan du ikke bare lave en bat fil
Avatar billede boris Juniormester
03. april 2005 - 22:52 #24
Tak, det var godt du sagde det. Så kan jeg desværre ikke bruge winopen i dette tilfælde. Kan en CD virkelig ikke få windows til at åbne eksterne hjemmesider?
explorer er en exe,men den kan ikke kaldes fra en CD?
Avatar billede tr0-ben Nybegynder
03. april 2005 - 22:54 #25
jo det vil jeg tro, men jeg har ingen anelse om hvordan man skal præsiserer hvilken hjemmeside den skal åbne
Avatar billede hammerhead Nybegynder
03. april 2005 - 23:08 #26
Prøv at hente denne fil:http://www.mh-media.dk/test.zip

Der er en exefil som måske kan bruges?
Avatar billede mtj111 Novice
12. april 2005 - 15:46 #27
Hej

Nu har jeg fundet ud af det. Du skriver:

[autorun]
OPEN=ShelExec Filnavn.htm

Michael
Avatar billede mtj111 Novice
14. april 2005 - 21:22 #28
Kan du bruge det???
Avatar billede boris Juniormester
15. april 2005 - 09:16 #29
Jeg har testet seneste forslag først i daemon tools,som hele tiden giver fejl, og nu ofret en CD på det.
htm-filen ligger på CD'en og hedder bare filnavn.htm
Der kommer en popop med 'access to the specified device, path, or file is denied'.
Avatar billede boris Juniormester
15. april 2005 - 09:23 #30
Samme fejl, når stien hedder c:\filnavn.htm.
Avatar billede mtj111 Novice
16. april 2005 - 11:39 #31
Virker det ikke hvis du skriver:
[autorun]
OPEN=ShelExec Filnavn.htm

Michael
Avatar billede boris Juniormester
16. april 2005 - 11:43 #32
Nej, desværre ikke. Jeg har kopieret dine anvisninger.
Nu har jeg godt nok kaldt den filnavn.htm, men ellers ordret som du beskriver.
Jeg får simpelthen ikke lov af Windows.
Virker det hos dig?
Avatar billede mtj111 Novice
20. april 2005 - 21:01 #33
Det plejer at virke!

Jeg tjekker lige...

Michael
Avatar billede mtj111 Novice
20. april 2005 - 21:13 #34
Hmm..

Prøv:
[autorun]
Open=ShellRun Filnavn.htm

Michael
Avatar billede mtj111 Novice
24. april 2005 - 20:59 #35
Er du blevet klogere?
Avatar billede boris Juniormester
24. april 2005 - 21:13 #36
Jeg skal lige prøve sidste forslag, så er jeg tilbage. Jeg håber!
Avatar billede mtj111 Novice
27. april 2005 - 20:17 #37
OK
Avatar billede mtj111 Novice
13. maj 2005 - 15:14 #38
Virker det???
Avatar billede mtj111 Novice
20. maj 2005 - 14:38 #39
Hallo?
Avatar billede boris Juniormester
07. maj 2016 - 19:43 #40
mtj111, beklager meget, jeg blev meget arbejdsramt dengang og fik ikke svaret. Læg gerne et svar, dersom du er her endnu
Avatar billede boris Juniormester
08. maj 2016 - 09:32 #41
lukkes