Avatar billede johnnylassen Seniormester
27. april 2005 - 19:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

FTP server på Windows 2003

Jeg har installeret BulletProof FTP server på min windows 2003. Den virker fint lokalt, men hvis jeg skriver min offentlige IP-adresse i browseren virker det ikke. Jeg har så installeret den samme FTP server på en windows XP maskine på samme subnet. Her virker det fint hvis jeg bruger min WAN adresse. Jeg har selvfølgelig lavet en SUA/NAT i min Zywall 1 router, så den dirigerer trafik på port 21 til min windows 2003, som har fast IP-adresse.

Altså den korte version:
To maskine med hvert sit styresystem. Samme FTP-server på begge maskiner, som er sat ens op med samme brugere m.m.

Hvis jeg peger på den ene maskine i min SUA/NAT i routeren virker det, men ikke når jeg peger på 2003 maskinen.

Fra LAN virker det på begge maskiner. Det er kun når jeg skriver min WAN adresse i browseren at det går galt og ikke virker på 2003.

Jeg har prøvet passiv mode i FTP-serveren. Dette gjorde ingen forskel.

Opstillingen er også prøvet med en FTP klient med samme resultat.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
28. april 2005 - 11:51 #1
Du har ikke fået aktiveret en firewall på din server.

Kan næsten sige 100% at det er et firewall problem.

Husk at ændre både firewall og SUA i din zywall. IP'en skal ændres 2 steder.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
17. september 2013 - 19:34 #2
Undskyld det sene svar... Har ikke lige kunnet finde ud af det med at lukke...