Avatar billede homemicky Nybegynder
28. april 2005 - 09:37 Der er 8 kommentarer

overfører en flok navne til distributionsliste

Hej

Hvis vi nu antager at en formand i en forening sender mail til sine medlemmer. Som medlem kan man så se de navne, som han har sendt til. Bag alle de her navne, er der en mail-adresse. Kan man med lethed overfører alle de her navne til ens egen distributionsliste? Eller skal man virkelig til, at tage dem en af gangen. Det er jo lidt usmart, hvis det er en forening med 200 medlemmer.
Jeg ville blive rigtig glad, hvis der var nogen som gider at vise mig det.
Avatar billede lx2ba Novice
28. april 2005 - 10:49 #1
Hvis du bruger Outlook (?)
Så opretter du i din adressebog alle de relevante adresser.
Derefter oprettter du en gruppe:
Funktioner > Adressekartotek (eller brug ikonet Adressebog) > Ny > Ny gruppe > Skriv gruppenavn  > Tryk Vælg gruppemedlemmer > vælg de relevante, som allerede er optaget i din adresseliste > tryk OK
Men det er måske et helt andet sted, du står?
Avatar billede lx2ba Novice
28. april 2005 - 10:58 #2
Det med at se de andre adressater, glemte jeg!
Hvis du ønsker at sende, så ingen af de andre ser, hvem det er sendt til (det ser ud, som om du har sendt en mail til hver enkelt), så skal du blot anbringe adressaten/-erne i BCC i din mail, - hvor jeg som regel anbringer min egen adtesse i To feltet (af kontrolhensyn).
Hvis BCC ikke allerede ER fremme i din mail "blanket", så:
tryk Vis > sæt "hak" i BCC-felt, - så får du den frem, og her anbringer du din allerede danned "gruppe" (medlemmerne.
Så let er det  :<D
Avatar billede lx2ba Novice
28. april 2005 - 11:02 #3
Nå, ja, - på hvilken form har du adressekartoteket liggende?
- For de kan sandsynligvis importeres via Outlook-funktioner, forslag: - brug evt. Outlooks "Hjælp" - skriv: "importere adresser" , - eller spørg igen, - du er velkommen  :-)
Avatar billede lx2ba Novice
02. maj 2005 - 14:33 #4
Det tager åbenbart tid at overveje!!!  ;-(
Avatar billede homemicky Nybegynder
03. maj 2005 - 13:18 #5
Du svarer ikke helt på mit spørgsmål?

Jeg kan sige kommer lidt ind på det i svar et, bortset fra at ikke er optaget i adressenliste, men derimod er i hukommelsen eller sat ind i et regneark eller word dok. Læs lige mit spørgsmål igen! :-)
Avatar billede homemicky Nybegynder
03. maj 2005 - 13:18 #6
du kommer lidt ind på det
Avatar billede lx2ba Novice
04. maj 2005 - 22:14 #7
Jeg er bange for, at jeg slet ikke har forstået helt, hvad det er, du vil!
- Der ER muligheder for at overføre lister, bl.a. fra Access....
MEN min arfaring fra jeg prøvede det, er, at der sker for mange fejl ved overførslen, og at det simpelt hen var SÅ bøvlet, så jeg foretrak at oprette dem "manuelt", - men jeg havde også kun 70-80 stk.
Hvis du skulle finde en løsning, vil jeg være meget interesseret!
:-)
Avatar billede homemicky Nybegynder
09. maj 2005 - 08:45 #8
OK, jeg skriver en løsning, når jeg finder ud af det! Men jeg synes bare det mærkeligt at microsoft ikke har tænkt på det, at man skal kunne gøre det. Men det har jo noget med sikkerhed at gøre for når, man kan se alle email adresserne i BCC så bliver virussen flytte med til vedkomne.