Avatar billede rmodalen Nybegynder
11. maj 2005 - 13:35 Der er 4 kommentarer

Indlæsning af *.pst & pab filer

Hej derude.

Jeg har skiftet arbejdsplads, og gemte mine pst & pab filer da jeg forlod arbejdet, da jeg ønsket at gemme mine mails.

Nu kan jeg bare ikke finde ud af hvordan jeg importerer / kopiere disse oplysninger fra en fil - og til min nye e-mail opsætning.

Er der nogen der kan hjælpe mig????

Iøvrigt har jeg også en Wab fil med adresser jeg gerne vil gemme, hvordan importerer man denne???

Mange spørgsmål, men måske der er nogen der kan hjælpe mig??

På forhånd tak.

MVH Richard
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. maj 2005 - 13:38 #1
Som jeg husker det sker det via filer - importer. og så peger du på de enkelte filer. Du skal være opmærksom på at der kan blive en lille udfordring med kontooplysninger og evt rettigheder til filerne hvis du sidder i et netværksmiljø, men normalt kan det lade sig gøre uden de store problemer.

Hvis det driller, kan man nogle gange bruge outlook som mellemlager.
Avatar billede rmodalen Nybegynder
11. maj 2005 - 18:40 #2
Det lyder som et meget godt bud, men det giver følgende fejmeddelelse:

"Filen er ikke kompatibel med denne version af informationstjenesten private mapper." Dette er både ved import af Wab & Pst filer.

Begge outlook programme var af version 6, så det er nok ikke det der er problemet.....
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. maj 2005 - 18:56 #3
Jeg er ikke helt sikker på at det virker.

Først exporterer du dine nuværende mails, men kun for en sikkerhedsskyld.

Så tager du en kopi af dine nuværende filer og gemmer dem i en temporær folder, så du kan gendanne den nuværende konfiguration senere.

Så tager du og kopiere den gamle fil over i den folder, hvor den nuværende ligger, og accepterer at den nye overskrives. Hvis du nu kan se dine gamle mails i mailprogrammet, så kan det lade sig gøre. Du burde nu kunne importere dine nye mails, som du eksporterede.

Hvis det ikke virkede, så tager du kopien fra den temporære folder, og kopiere tilbage, og alt skulle være genetableret.

Wab filen bør du kunne kopiere ovenpå din nuværende. Gem lige en kopi først, så du kan lave rollback. Så vidt jeg husker, så kan du også eksportere WAB'en, og hvis du gør det før du kopiere den gamle over, så bør du også kunne importere denne til den gamle.

Virker dette ikke, så kan du altid rollback ved at tage kopien og kaste den over i den gamle, og det skulle være genetableret.
Avatar billede rmodalen Nybegynder
25. maj 2005 - 09:55 #4
Skidegodt dragonnight.... Kan du ikke lige svare så du får nogle points.