Avatar billede nic_the_best Nybegynder
19. maj 2005 - 11:23 Der er 3 kommentarer

Outlook 2000 vil ikke åbne

Hej

Jeg har et monster problem med Outlook 2000.
Når jeg prøver at åbne den, så tager det et kvarter til en halv time og den bruger næsten alle computerens resourcer.
Når jeg så prøver at hente mails ned fra serveren så tager det igen ekstremt lang tid, hverefter der kommer en fejlmeddelse, noget med at den ikke kan læse outlook.pst filen.

Any idea til hvad jeg kan gøre.
Problemet er ekstremt, fordi outlook indeholder alt for mange mails, kalenderaftaler og kontakter som bare ikke må gå tabt.

Jeg har prøvet at geninstallere, men problemet fulgte bare med.
Jeg har lavet en backup af pst filen
Avatar billede a1a1 Novice
19. maj 2005 - 11:40 #1
prøv at scanne din pst fil med scanpst.exe, det ligger på din harddisk... (søg efter det)

;o)
Avatar billede Spotgun Seniormester
19. maj 2005 - 13:55 #2
Problemet er enten at din outlook.pst fil ligger på grænsen omkring de 2gb. Når den når den størrelse er der stor chance for at filen bliver ødelagt og enten kun virker delvist, eller helt holder op med at virke.

Som a1 foreslår, så prøv med scanpst. Microsoft har også lavet et værktøj der kan barbere lidt af filstørrelsen så du på omkostning af en bunke mails kan få resten frem igen. Kan lige se om jeg kan finde et link til det...
Avatar billede Spotgun Seniormester
19. maj 2005 - 14:03 #3
Her var linket: http://support.microsoft.com/?kbid=296088

Et andet tip, for at få liv i outlook og få gang i de nye mails der måtte ligge til dig på serveren, så kan du lukke outlook ned, omdøbe den gamle outlook.pst til noget andet. Når du så starter outlook op igen opretter den en ny, helt tom outlook.pst-fil til dig. Herefter kan du stille og roligt forsøge at redde dine gamle mails fra den omdøbte .pst fil vha. værktøjerne fra det ovenstående link.