Avatar billede tyranu Nybegynder
25. maj 2005 - 13:35 Der er 5 kommentarer

intern harddisk seagate 250 gb, i ekstern boks, muligt??

Kan det lade sig gøre?? så for nyligt i Aldi at man kunne købe en Seagate 250 gb til 900, og en ekstern harddisk boks til 250... og der var plads til 3,5'' harddisk eller hvad det var der stod... kan jeg proppe seagaten over i  den eksterne?? og hvis det var, kunne jeg så ikke proppe mit nuværende C drev over i den eksterne, så jeg bruger den på 250 gb som c drev istedet, og den gamle som ekstern... den gamle er nemlig kun på 40...
Avatar billede nva Praktikant
25. maj 2005 - 13:42 #1
Du kan sagtens bruge enten Seagaten eller den gamle harddisk som extern harddisk, men det er ikke sikkert du kan se det hele, altså over fx. 128 GB
Avatar billede nva Praktikant
25. maj 2005 - 13:45 #2
Mht. at udskifte den gamle med den nye, så skal du nok lave en ren installation, da du ellers vil få problemer med fx. hardware configuration og winxp registration hvis du bare lægger en DriveImage kopi på.
Den externe harddisk skal jumpes som master for at virke rigtigt - det skal min ihvertfald.
Avatar billede tyranu Nybegynder
25. maj 2005 - 13:54 #3
fattede ikke din sidste bemærkning... ren installation??
Avatar billede nva Praktikant
25. maj 2005 - 13:59 #4
ja, du skal ikke regne med at kunne kopiere (fx med Ghost eller DriveImage) til din nye disk. Jeg vil tro at du skal installere alle dine programmer helt forfra. Det vil nok være nemmere for dig at fortsætte med din gamle disk og så bruge den nye som slave-disk.
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 17:35 #5
mit råd er, brug den nye disk som c drev, den vil være hurtigere end den gamle, brug et disk kopierings program til at kopierer ALLE data over på den nye, og vil den ikke starte op derefter, benytter du din windows cd til at reparere din installation, derved undgår du at skulle reinstallere allle dine programmer og alt vil være som det før.