Avatar billede tichicken Nybegynder
26. juni 2005 - 17:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

G:\Mappe er ikke tilgængelig, adgang nægtet

Hej Folkens :)

Jeg har et mindre problem...

Det ene af mine drev (NTFS) er begyndt at skabe sig lidt.

Jeg har nogle mapper som jeg ikke kan gå ind i...den kommer med en fejl om at mappen ikke er tilgængelig, adgang nægtet.

Og det er helt nye mapper jeg lige har lavet med programmer osv. i.

Det skal siges at jeg er logget ind som admin, og der burde ikke være noget med rettighederne til mapperne (med mindre der er et eller andet helt galt)

Vil det hjælpe at formatere drevet?

Håber i vil hjælpe mig :)
Avatar billede tichicken Nybegynder
26. juni 2005 - 17:13 #1
har fundet ud af at den gør det når jeg flytter en mappe...

Hvis jeg opretter en ny mappe kan jeg fint bruge den, men hvis jeg så flytter den ind i en anden mappe, så kommer fejlen.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. juni 2005 - 17:58 #2
Dette skulle gerne hjælpe:
http://support.microsoft.com/?kbid=308421
Avatar billede tichicken Nybegynder
26. juni 2005 - 18:03 #3
Ja, det hjalp :D Men hvordan får jeg den så til ikke at gøre det igen?

Den gør det jo hver gang jeg flytter en mappe.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. juni 2005 - 18:29 #4
Jeg er langt fra 100% sikker. Men så vidt jeg kan se kan det være fordi du bruger ntfs formatet på dette drev og ikke på de andre.
Avatar billede tichicken Nybegynder
26. juni 2005 - 18:35 #5
Bruger NTFS på alle mine drev :)

Men tror faktisk den er holdt op med det...skal lige tjekke lidt mere..
Avatar billede boxer Nybegynder
26. juni 2005 - 18:39 #6
Avatar billede tichicken Nybegynder
28. juni 2005 - 02:26 #7
ser ud til at virke nu...tak for hjælpen :)
Avatar billede uffesteenberg Novice
28. juni 2005 - 02:33 #8
Hæfter mig lige på så jeg kan finde tilbage hertil igen... har nemlig på et tidspunkt selv haft samme problem ;-)
Avatar billede Mandix81 Nybegynder
14. maj 2015 - 10:28 #9
Jeg ved godt denne tråd er meget gammel, men jeg har et ligende problem, jeg har brugt en ekstern hdd(USB) mellem 2 computere, den ene er wn win xp pro, den anden we en win 8.1 den med xp pro på er ved at kører på sidste vers, men den virker endnu, men den har tilgengæld lavet noget rod med den eksterne hdd den har på en eller anden måde slettet filsystemet, når jeg tilslutter hdd til mine pcer så kan den godt finde den men den kan ikke læse på hdden, jeg har forsøgt at gøre det overstående, men uden held den bliver bare ved med at sige den ikke kan kan læse mappen når man vælger drevet. så jeg tænker på om der er nogen der kender til en måde hvorpå jeg kan genskabe filsystemet uden at slette indholdet.
en anden ting er er der nogen der kender til en god guide til hvordan man deler et drev meller winxp og win 8.1 via netværket, jeg har prøvet at dele en mappe på hver men ingen af dem kan se hinandens mappe.