Avatar billede mr-xmas Nybegynder
13. juli 2005 - 00:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med at få den til at UPDATE i min mysql

har problemer med ret profil på mit community og kan ikke finde ud af hvad der er i vejen den skriver

Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE in /customers/mr-xmas.dk/mr-xmas.dk/httpd.www/1/ret-profil.php on line 12

koden er her

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<?php
include("dbconnect.php");
$brugernavn = $_SESSION['brugernavn'];
$result = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE brugernavn = "$_SESSION['brugernavn']"");
extract($row);
?>

<?

if(!$_POST['fornavn']) {
echo "<br/><b class='b1'>Du skal skrive dit navn.</b>";
}
if(!$_POST['email']) {
echo "<br/><b class='b1'>Du skal skrive en email.</b>";
}
else {
if (isset($_POST['ok']))
{
    $sql = "

        fornavn = '" . mysql_escape_string( $_POST['fornavn'] ) . "',
        efternavn = '" . mysql_escape_string( $_POST['efternavn'] ) . "',
        email = '" . mysql_escape_string( $_POST['email'] ) . "',
        landsdel = '" . mysql_escape_string( $_POST['landsdel'] ) . "',
        hjemmeside = '" . mysql_escape_string( $_POST['hjemmeside'] ) . "',
        profilbillede = '" . mysql_escape_string( $_POST['profilbillede'] ) . "',
        kon = '" . mysql_escape_string( $_POST['kon'] ) . "'
        WHERE
        brugernavn = '" . $_SESSION['bruger'] . "'
        LIMIT 1";

    $query = mysql_query($sql) or die('Invalid query: ' . mysql_error());
    if (mysql_affected_rows() > 0)
        echo "Opdateringen er udført...";
    else
        echo "Opdateringen mislykkedes.";
}
    ?>

<?
$bruger = $_SESSION['brugernavn'];
$query = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE brugernavn LIKE '$bruger'") or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($query);

if ($_GET["brugernavn"] == $_SESSION["brugernavn"]) {
        print "

        <form action='?side=ret-profil.php' method='post'>

<table class='tab1'>
<tr>
<td>Navn:</td><td><input class='inp1'type='text' name='fornavn' value='" . $row['fornavn'] . "'></td>
</tr>
<tr>
<td>Navn:</td><td><input class='inp1'type='text' name='efternavn' value='" . $row['efternavn'] . "'></td>
</tr>
<tr>
<td>Email:</td><td><input class='inp1'type='text' name='email' value='" . $row['email'] . "'></td><td>*</td>
</tr>
<tr>                  <b></b>
<td></td>
</tr>
<tr>
<td>Landsdel:</td><td><select name='landsdel' id='landsdel' value='$landsdel'>
    <option value='Nordjylland'>Nordjylland</option>
    <option value='Midtjylland'>Midtjylland</option>
    <option value='&Oslash;stjylland'>&Oslash;stjylland</option>
    <option value='Vestjylland'>Vestjylland</option>
    <option value='S&oslash;nderjylland'>S&oslash;nderjylland</option>
    <option value='Lolland/Falster'>Lolland/Falster</option>
    <option value='Sj&aelig;lland'>Sj&aelig;lland</option>
    <option value='Fyn'>Fyn</option>
    <option value='K&oslash;benhavn'>K&oslash;benhavn</option>
    <option value='Bornholm'>Bornholm</option>
    <option value='Gr&oslash;nland'>Gr&oslash;nland</option>
    <option value='F&aelig;r&oslash;erne'>F&aelig;r&oslash;erne</option>
    <option value='$landsdel' selected>$landsdel></option></td>
</tr>

<tr>
<td></td>
</tr>
<tr>
<td>Hjemmeside:</td><td><input class='inp1'type='text' name='hjemmeside' value='" . $row['hjemmeside'] . "'></td><td>(Uden http://)</td>
</tr>

<tr>
<td>>Profilbillede:</td><td><input name='profilbillede' type='text' id='profilbillede' value='$profilbillede'></td>
</tr>

<tr>
<td>Køn:</td><td><input type='radio' value='Dreng' name='kon'> Pige:<input type='radio' value='Pige' name='kon'></td>
</tr>

<tr>
<td></td><td><input class='inp2'type='submit' value='Ret profil' name='ok'></td>
</table>
</form>

";
        }
        else {
        print "";
        }

?>

</body>
</html>
Avatar billede jaw Nybegynder
13. juli 2005 - 00:30 #1
Linie 12 skal være: $result = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE brugernavn = '".$_SESSION['brugernavn']."'");
Avatar billede mr-xmas Nybegynder
13. juli 2005 - 00:32 #2
nu skriver den
Warning: extract(): First argument should be an array in /customers/mr-xmas.dk/mr-xmas.dk/httpd.www/1/ret-profil.php on line 13
Avatar billede jaw Nybegynder
13. juli 2005 - 00:35 #3
$result = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE brugernavn = '".$_SESSION['brugernavn']."'");
$row = mysql_fetch_array($result);
extract($row);
Avatar billede mr-xmas Nybegynder
13. juli 2005 - 00:39 #4
nu kan jeg få den til at vise sin oplysninger men den skriver når jeg opdatere
Invalid query: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'fornavn = 'Henrik', efternavn = 'Svenningsen', emai
Avatar billede jaw Nybegynder
13. juli 2005 - 00:41 #5
$sql = "

        fornavn = '" . mysql_escape_string( $_POST['fornavn'] ) . "',
        efternavn = '" . mysql_escape_string( $_POST['efternavn'] ) . "',
        email = '" . mysql_escape_string( $_POST['email'] ) . "',
        landsdel = '" . mysql_escape_string( $_POST['landsdel'] ) . "',
        hjemmeside = '" . mysql_escape_string( $_POST['hjemmeside'] ) . "',
        profilbillede = '" . mysql_escape_string( $_POST['profilbillede'] ) . "',
        kon = '" . mysql_escape_string( $_POST['kon'] ) . "'
        WHERE
        brugernavn = '" . $_SESSION['bruger'] . "'
        LIMIT 1";

skal være:

    $sql = "
    UPDATE <tabelnavn> SET
        fornavn = '" . mysql_escape_string( $_POST['fornavn'] ) . "',
        efternavn = '" . mysql_escape_string( $_POST['efternavn'] ) . "',
        email = '" . mysql_escape_string( $_POST['email'] ) . "',
        landsdel = '" . mysql_escape_string( $_POST['landsdel'] ) . "',
        hjemmeside = '" . mysql_escape_string( $_POST['hjemmeside'] ) . "',
        profilbillede = '" . mysql_escape_string( $_POST['profilbillede'] ) . "',
        kon = '" . mysql_escape_string( $_POST['kon'] ) . "'
        WHERE
        brugernavn = '" . $_SESSION['bruger'] . "'
        LIMIT 1";
Avatar billede mr-xmas Nybegynder
13. juli 2005 - 00:49 #6
så point til dig :)
Avatar billede jaw Nybegynder
13. juli 2005 - 00:54 #7
Jamen, jeg takker så :)