Avatar billede cboxoak Nybegynder
14. juli 2005 - 01:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Siden kan ikke vises - ej heller sende/modtage i Outlook Express.

Denne her er en hård nød at knække - tror jeg...

PC m/ XP HOME SP 2 og alle seneste updates. Spybot S&D, Spywareguard, Spywareblaster, Avast Antivirus, Sygate PFW.

HDD har for nylig været format. og alt er geninst, men efter ca. 4 uger kommer den klassiske fejl i IE 6,0: "Siden kan ikke vises", man kan ej heller sende/modtage mails i Outlook Express.

Bredbåndsforbindelsen til TDC Webspeed er iflg. deres techsupport iorden da de ka se både modem og at den har forbindelse til en PC. Modemet er et helt nyt Motorola Surfboard så det burde heller ikke være en fejlkilde. PC er iøvrigt også afprøvet på en anden bredbåndsforbindelse, men med samme resultat.

Ligger for en god ordens skyld lige en hijackthis-log med det samme, men alt ser i mine øjne normalt ud, og den er også ret kort...?

Kaspersky AV er endnu ikke prøvet, ej heller om Opera eller Mozilla kan komme på nettet...

Har prøvet med LSP Fix men det har tilsyneladende fjernet noget det ikke skulle (.dll-filer...??) for nu kommmer Avast med 4-5 fejl-meddelelser ved opstart af maskinen. Hmm...

Er der en der vil kigge nedenstående log igennem og evt. give et bud på en løsning af ovenstående problem?

Og hvad gør man for at restore de tabte filer som jeg kom til at fjerne med LSP fix?

Er det evt. nok at geninst. IE? Link til direkte D/L af fuld version af IE 6.0?

Der er 200 point til vinderen ;o)

På forhånd tak.
_______________

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:54:07, on 13-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
F:\WINDOWS\System32\smss.exe
F:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
F:\WINDOWS\system32\services.exe
F:\WINDOWS\system32\lsass.exe
F:\WINDOWS\system32\svchost.exe
F:\WINDOWS\System32\svchost.exe
F:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
F:\WINDOWS\Explorer.EXE
F:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
F:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
F:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
F:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
F:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
F:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
F:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
F:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
F:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
F:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
F:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
F:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hposol08.exe
F:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
F:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
F:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
F:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
F:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
F:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
F:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
F:\WINDOWS\System32\svchost.exe
F:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
F:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
E:\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - F:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - F:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - F:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - F:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] F:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] F:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] F:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] F:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] F:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "F:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "F:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] F:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] F:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "F:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = F:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = F:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = F:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: officejet 6100.lnk = ?
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - F:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - F:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1116970696140
O16 - DPF: {EDAF796E-9210-4417-ADDC-2AB18E4F6C27} (Hjemmeside.KvikFoto) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/KvikFoto.CAB
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - F:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - F:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - F:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - F:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - F:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - F:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
Avatar billede cboxoak Nybegynder
14. juli 2005 - 02:29 #1
Update:

Scanning med Kaspersky AV (m/ XP i Fejlsikret tilstand) gav flg. resultat:

1 virus fundet - File D:\Dokumenter\Modtagne filer\fff-acz618.zip tagged as not-a-virus:Tool.Win32.RegPatch.a. No Action Taken.

Det ser jo ganske harmløst ud... eller?
Avatar billede cboxoak Nybegynder
14. juli 2005 - 03:00 #2
Ny update:

Mozilla nu inst. men heller ingen Internet med den... Hmm, mærkeligt.

Skulle måske for god ordens skyld sige at Sygate ÉR disablet, så det er ikke Firewall
en der driller her...
Avatar billede nva Praktikant
14. juli 2005 - 08:13 #3
Har du kendskab til nogen begrænsninger sat op på din pc vedr. internet?

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
Avatar billede cboxoak Nybegynder
14. juli 2005 - 16:59 #4
Det er ikke min egen PC, men at dømme ud fra de to linier ku det jo se således ud...

Men kan heller ikke komme på nettet i "Fejlsikret tilstand med netværk" - logget på som Admin... Er det en brugbar oplysning?
Avatar billede cboxoak Nybegynder
14. juli 2005 - 17:01 #5
Edit: Ikke at det er min egen pc, men at der er sat begræsninger op ;o) og det er hverken mig eller brugeren af PC'en der har gjort noget lignende.
Avatar billede cboxoak Nybegynder
14. juli 2005 - 17:17 #6
Skal jeg iøvrigt fixe de to linier med Hijack? Eller hvor ændrer jeg disse begrænsninger i Explorer? Iøvrigt gælder problemet jo også Mozilla og Outlook Express...
Avatar billede nva Praktikant
15. juli 2005 - 07:53 #7
Jeg vil tro at du kan fjerne begrænsningerne ved at fix med HiJackThis - men må indrømme at jeg aldrig har prøvet det. Men hvis i ved der ikke bør være begrænsninger sker der jo ikke noget ved at prøve - i kan jo ikke komme på alligevel. De tabte filer burde komme tilbage hvis i har mulighed for at systemgendanne inden i fixer med HiJackThis.
Avatar billede nva Praktikant
15. juli 2005 - 07:57 #8
Eller i kan køre en repair.

Sådan foretager du en reparation af Win XP eller Windows 2000 -

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om reparation over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en reparation (R) – vælg  reparer.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Nedenstående link er en god hjælp.
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede nva Praktikant
15. juli 2005 - 09:40 #9
Lægger et svar som du bare afviser hvis det ikke hjalp ;-)
Avatar billede cboxoak Nybegynder
18. juli 2005 - 15:22 #10
En repair hjalp ikke - prøver nu med et nyt netkort...

Den her er dælme en hård nød at knække! Har snart prævet alt! :O/
Avatar billede cboxoak Nybegynder
18. juli 2005 - 18:48 #11
Det var saftsusme da utroligt! Der er heller ingen forskel selvom jeg prøver med et nyt netkort???

Det oprindelige er et onboard, det nye et PCI...

Hvad pokker er der galt? Slet ingen som kan hjælpe?

Får efterhånden knopper af den her lorte-medion-maskine. Køb aldrig sådan noget møg :o(

Sorry - det måtte bare lige ud ;o)
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 12:41 #12
Lukket