Avatar billede tiger_dk Mester
26. juli 2005 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er en syntaksfejl ?

Hej !

Jeg har her på det seneste oplevet noget så mærkelig, når jeg vil ind på en side f.eks hotmail, så står der nogen gange oppe i toppen "Der opstod en ugyldig syntaksfejl!" også virker siden ikke, men når jeg går ind på andre sider f.eks google eller BT og nogle andre sider, så virker de fint, jeg har lavet indlæg om min router (http://www.eksperten.dk/spm/625316), måske der er en sammenhæng !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juli 2005 - 11:20 #1
Prøv lige dette:

Funktioner -> Internetindstillinger -> Deaktiver script-fejlfinding
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juli 2005 - 11:20 #2
Funktioner -> Internetindstillinger -> Flueben i "Deaktiver script-fejlfinding"
Avatar billede tiger_dk Mester
26. juli 2005 - 20:13 #3
Men hvad er en syntaksfejl ? Jeg har aldrig hørt udtrykket før !
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juli 2005 - 07:08 #4
Det er sikkert en skrivefejl i koden til siden, som oftest kan du bare ignorere fejlen.
Hvis du søger efter "syntaksfejl" her på Eksperten, får du et hav af spørgsmål frem om emnet.

http://www.eksperten.dk/spm/?sort=&order=DESC&start=0&words=syntaksfejl&excerpt_on=0
Avatar billede tiger_dk Mester
27. juli 2005 - 22:14 #5
Der kommer stadig en syntaksfejl, jeg har prøvet den anvisning du gav mig, men den kommer åbenbart alligevel !! jeg har set nogle af de mange andre indlæg om emnet !

Her en forklaring på på det:

Syntaks

  sætningslære.
Stavemåde - og ´grammatik´ - i et programmeringssprog, altså hvor der skal være punktum, hvilke parametre der er tilladte mv.

Hvis man skriver en instruktion forkert, er der tale om en syntaksfejl. Hvis man skriver instruktionen korrekt, men den er ukorrekt i den sammenhæng den benyttes, er der tale om en semantisk fejl.