Avatar billede hnonbo Nybegynder
14. august 2005 - 22:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

POP UP - http://ads.flashtrack.net

Hej

Jeg får konstant denne tomme side op, hver gang jeg åbner for en internetside, ligemeget hvilken side det er jeg åbner så kommer siden frem.

Har prøvet at blokerer for den men uden held, den bliver ved..

Måske en af jer kloge hoveder kan hjælpe - inden jeg gør noget sindsygt ved maskinen.

Hvis jeg går ind i vis kilde på siden, skriver den følgende:

<HTML>
<HEAD><TITLE>Special Offer</TITLE>
<style type="text/css">
    body { margin-top: 0px; margin-left: 0px; margin-right: 0px;  }
</style>
<SCRIPT>
<!--

function window.onload()
{
var w = window;
w.moveTo((screen.width - 762 + 23), 0);
w.resizeTo(762, 334);
w.blur();
w.location="http://media.fastclick.net/w/pop.cgi?sid=16928&m=2&CK=N&JS=N&c=TIMESTAMP";
}

// -->
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
<div style="display: none" id="AddressBar">0</div>
<div style="display: none" id="FullScreen">0</div>
<div style="display: none" id="Height">334</div>
<div style="display: none" id="MenuBar">0</div>
<div style="display: none" id="Resizeable">1</div>
<div style="display: none" id="ScrollBars">0</div>
<div style="display: none" id="StatusBar">0</div>
<div style="display: none" id="Title">1</div>
<div style="display: none" id="Toolbar">0</div>
<div style="display: none" id="Width">762</div>

<SCRIPT>

var w = window;
w.moveTo((screen.width - 762 + 23), 0);
w.resizeTo(762, 334);
w.blur();
//w.location.href="http://media.fastclick.net/w/pop.cgi?sid=16928&m=2&CK=N&JS=N&c=TIMESTAMP";

</SCRIPT>
</BODY>
</HTML>

Nogen der kan hjælpe mig med at få den side til at stoppe helt med at komme??

Jeg bruger dagligt Ad-aware, og får også fjernet noget ind i mellem. Men denne side her ryger desværre ikke med ud..

Ved ikke hvormeget de points er værd, men giver fuldt hus til den som kan hjælpe mig med at få den her dræbt for evigt;o)
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. august 2005 - 00:20 #1
Det lyder unægteligt som spyware.

Har du prøvet at hente Spybot Search & Destroy (gratis)? Husk at holde AdAware/Spybot opdateret. Hvis de ikke finder noget, så prøv evt. at hente HijackThis (http://www.spywareinfo.com/~merijn/) og læg loggen ud på eksperten...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. august 2005 - 23:48 #2
Nogenlunde det samme som old faithfull skriver:

Gå ind her og hent Hijackthis.
http://danborg.org/spy1/HJT/hijackthis.exe
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger jeg på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede hnonbo Nybegynder
16. august 2005 - 12:54 #3
Hejsa

Jeg har nu hentet det der program og her er den logfil som den giver mig.. håber i kan se noget ud af det, for der står jeg godt nok af.. ;o)

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:52:25, on 16-08-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\ISafe.exe
F:\F-Secure VIRUS\backweb\4476822\program\fsbwsys.exe
F:\F-Secure VIRUS\fswsclds.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\soundman.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
F:\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Program Files\Bpt\bpt.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\program files\tvs\tvs_b.exe
C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVTray.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVRID.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
F:\Paint Shop Pro 7\psp.exe
F:\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: BTGrabObj Class - {00000000-F09C-02B4-6EC2-AD0300000000} - C:\WINDOWS\BTGrab.dll (file missing)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {0AD937E7-2F37-4873-A05E-548A67EF1D0E} - (no file)
O2 - BHO: URLLink Class - {4A2AACF3-ADF6-11D5-98A9-00E018981B9E} - C:\Programmer\NewDotNet\newdotnet6_38.dll
O2 - BHO: FlashEnhancer Ext - {5EDB03AF-0341-4e96-9E9B-3171522E4BAF} - c:\Program Files\Fla\fla.dll (file missing)
O2 - BHO: FlashEnhancer Extnder - {A749B4BC-7621-4a80-9220-D0A283367DD5} - c:\Program Files\Fln\fln.dll (file missing)
O2 - BHO: FlashTEnhancer Ext - {D7E588AB-A5D9-4422-B313-22A3470F9700} - c:\Program Files\Ftk\ftk.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] soundman.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [ashMaiSv] F:\VIRUSA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] F:\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sys Ren] C:\WINDOWS\SysRen.exe /S
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,NewDotNetStartup -s
O4 - HKLM\..\Run: [OSS] c:\windows\system32\ossproxy.exe -boot
O4 - HKLM\..\Run: [BPT] "C:\Program Files\Bpt\bpt.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [REGSHAVE] C:\Programmer\REGSHAVE\REGSHAVE.EXE /AUTORUN
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FlnCPY] "C:\Program Files\Common Files\Java\flncpy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [FlaCPY] "C:\Program Files\Common Files\Java\flacpy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [tvs_b] c:\Program Files\tvs\tvs_ln.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sais] c:\programmer\180solutions\sais.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FtkCPY] "C:\Program Files\Common Files\Java\ftkcpy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CaAvTray] "C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CAVRID] "C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVRID.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [tvs_re] c:\Program Files\Common Files\Java\tvs_re_inst.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [p2pnetwork] p2pnetwork.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] \Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [p2pnetwork] p2pnetwork.exe
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: EmpirePoker - {77E68763-4284-41d6-B7E7-B6E1F053A9E7} - G:\poker\EmpirePoker.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: EmpirePoker - {77E68763-4284-41d6-B7E7-B6E1F053A9E7} - G:\poker\EmpirePoker.exe
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Hijacked Internet access by New.Net
O15 - Trusted Zone: http://ny.contentmatch.net (HKLM)
O16 - DPF: {41A22D90-5502-4C52-9FB7-67901FBBD515} - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1103.exe
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {71AEE1E3-1B65-41FA-BBD2-565CBD1359D8} - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSPInstall0703.exe
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.installengine.com/engine/isetup.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {CA034DCC-A580-4333-B52F-15F98C42E04C} (Downloader Class) - https://www.stopzilla.com/_download/Auto_Installer/dwnldr.cab
O16 - DPF: {EDAF796E-9210-4417-ADDC-2AB18E4F6C27} (Hjemmeside.KvikFoto) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/KvikFoto.CAB
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\System32\NavLogon.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: F-Secure Internet Security 2004 (BackWeb Client - 4476822) - Unknown owner - F:\F-SECU~1\backweb\4476822\Program\SERVIC~1.EXE
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\ISafe.exe
O23 - Service: fsbwsys - F-Secure Corp. - F:\F-Secure VIRUS\backweb\4476822\program\fsbwsys.exe
O23 - Service: F-Secure Windows Security Center Legacy Detection Service (Fswsclds) - F-Secure Corporation - F:\F-Secure VIRUS\fswsclds.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Macromedia - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. august 2005 - 14:10 #4
Vi tager den lige i 2 tempi, idet du er hijacket af flere forskellige former for spyware.

Her kommer proceduren der fjerner New.net ..

Hent de her to programmer:
http://cexx.org/lspfix.zip
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe
Forklaring følger.

Hent denne uninstaller: http://www.newdotnet.com/ det link du skal bruge skal du finde på siden, det ser således ud:
http://www.new.net/support/uninstall6_34.exe

Hent denne (Kaspersky) scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Fjern Newdotnet/Newnet i Tilføj/fjern programmer hvis du kan.
Kør Newdotnet uninstalleren fra diskette som de skriver på siden, genstart, mister du din internetforbindelse skal du bruge Lspfix eller Winsockfix til at genetablere den.
Forklaring følger allernederst:

Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
Genstart, husk at genaktivere ALLE sikkerhedsprogrammer inden du går på nettet.

Genstart og kom med en ny HiJackThis logfil til kontrol.

----------------------------------------------------
Kør først LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart, Check om internettet virker.
Gør det ikke det, så prøv Winsockfix, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.
Avatar billede hnonbo Nybegynder
01. september 2005 - 21:02 #5
Hejsa

Nå jeg har nu endelig fået løst problemet..

Havde fået en eller anden virus ind på maskinen som gjorde at jeg ikke kunne noget som helst til sidst - så den har været på operationsbordet nu...

Kunne til sidst ikke få lov til at bruge det program HijackThis - det blokerede for ret meget også virusprogrammer mv så det var en seriøs en jeg havde besøg af:-\

Mvh
Helle
Avatar billede old-faithful Praktikant
01. september 2005 - 22:14 #6
Det var godt. :-)
Avatar billede hnonbo Nybegynder
20. juli 2014 - 21:46 #7
Point for lukning
Avatar billede hnonbo Nybegynder
20. juli 2014 - 21:46 #8
Point for lukning