Avatar billede mobsterc Nybegynder
21. august 2005 - 18:25 Der er 11 kommentarer

SjoveOrd.dk

Hej

Håber på at få lidt feedback på designet på mit nye site. Det er stykket sammen af en masse små billeder og jeg er ikke sikker på om det virker lige godt i alle browsere. Desuden har jeg fået at vide at hvis caching er slået fra er der lidt problemer med rate-stjernerne, vil også lige høre om andre også oplever det.

Alle kommentare om design og sitet er velkomne!
http://www.sjoveord.dk
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2005 - 20:50 #1
Du får den hårdt og usødet:

Idégrundlaget for siden er.. der ikke, men det har naturligvis ikke noget med designet at gøre.
Du har utrolig mange forskellige farver, og det lille chart-"c" giver siden et mindre professionelt "look".
Selve indholdet ser utrolig småt ud (Jeg har 1280*1024 opløsning på 17" skærm), og igen - de mange blandede farver, får siden til at se endnu mere rodet ud, end den egentlig er.
Avatar billede apo Praktikant
21. august 2005 - 21:29 #2
Jeg synes så det modsatte :-)

Idéen med din ordgenerator er sjov nok, og nogle af de sammensatte ord kan godt fremtvinge en lille griner :-D (Jeg sponsorerede lige et par ord selv, til din samling). Dog mangler jeg nogle flere muligheder for at lege med ordene/kombinere ordene, samt en top10 /top100 over de sjoveste ord.

Angående designet, er jeg enig med wicez. Det virker rodet, uoverskueligt ord for tilfældigt sammensat. Farverne er egentlig behagelige farver, men der mangler noget orden og struktur i sammensætningen.

Jeg synes også at du burde gøre lidt for at optimere din HTML. Bl.a. bør du anvende en fuld DTD, f.eks.:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

... Og gå over til at bruge styles hele vejen igennem, fremfor en blanding som denne: width="6px" height="9px" style=" height: 9px;

Apo
Avatar billede xozzi Nybegynder
21. august 2005 - 21:37 #3
Alt for mange farver - ellers fin ide

og wicez, kan ikke se nogen chart-counter :s
Avatar billede mobsterc Nybegynder
21. august 2005 - 21:46 #4
Hey tak for jeres svar.

Ja, html'en er ikke 100% fin i kanten, jeg er ikke voldsom fin til at køre en ren stil og gør sommetider tingene dobbelt.

Siden er lavet på et par dage og efter en gammel ide, så ja, der er ikke så meget struktur som man måske kunne ønske sig, den kører lige nu mest på ordgeneratoren som den primære ide.

Der kommer flere features, som ugens top 5 osv om et stykke tid, først skal der lige smides nogle stemmer i systemet så jeg har noget at arbejde med. Jeg har også en ide om at man skal kunne gøre en hjemmeside sjov ved at erstatte de kedelige ord med sjovere ord, igen når der er kommet flere ord i databasen. Det er trodsalt første dag siden ser offentligheden.

I er ikke de første der siger det med farverne, hvad vil i foreslå. Har tænkt på at gøre menuen blå i en lidt lys og ikke alt for dominerende farve, tror i det ville hjælpe?

Men mange tak for kommentarerne..
Avatar billede apo Praktikant
21. august 2005 - 21:53 #5
Hold dig til nogle få og enkelte farver, og pynt dem med noget grafik. En blå går man sjældent fejl af men hvis man tilføjer en stor pærevælling af farver, kan man hurtigt ødelægge det samlede indtryk.

Prøv evt. med en sandfarvet baggrund, en hvid til baggrunden for indhold og tekst, og hold banner og menu i en blå farve a'la dit banner - Måske?

Jeg forsøgte at stemme på nogle ord, men fik dem hurtigt smidt i hovedet igen (De samme ord), så jeg er ikke sikker på at dit system fungerer optimalt.
Avatar billede mobsterc Nybegynder
21. august 2005 - 22:03 #6
Oki, jeg vil lige prøve at gøre det blåt. Har ændret en hel del på designet de sidste 3 timer.

Jeg overvejer lidt at gemme sektionen med sjove ord lige nu, for der er kun omkring 20 sjove ord lige nu, og så begynder de at komme igen. Til gengæld kan ordgeneratoren allerede generere et par tusinde forskellige ord.

Tak for kommentarerene, det er godt med andre menneskers input, man bliver lidt underlig af ens egne ideer når man har siddet og set på det mange timer på sådan en weekend..
Avatar billede mobius6 Juniormester
21. august 2005 - 22:50 #7
selve form og struktur er fin til hvad det er
mht farver så tag et kig her, det kan måske hjælpe dig på vej:
http://www.colormatch.dk/

hvad med en ordforklaring på ordene, jeg er ikke sikker på at brugere vil forstå mange af dem.
"karrykran" = en kran der flytter karry eller en "indisk kæreste"
Avatar billede ahave Nybegynder
25. august 2005 - 01:00 #8
Den ser ret pæn ud nu, men der er problemer med tegnsættet. Måske skal du tilføje:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
Jeg ved ikke om det vil hjælpe, men du kan da prøve, siden er fejlvisende i firefox.

Men ret sjov ide, jeg fik mig da et par grin, tak for det.

/ahave
Avatar billede apo Praktikant
29. august 2005 - 14:51 #9
Lukketid?
Avatar billede xozzi Nybegynder
15. marts 2014 - 00:15 #10
svar
Avatar billede xozzi Nybegynder
15. marts 2014 - 00:16 #11
hov troede sgu det her var en af mine egne tråde meget gamle jeg skulle ha lukket beklager :)