Avatar billede nuckiear Nybegynder
09. oktober 2005 - 15:18 Der er 1 løsning

Tøj Størrelser

Jeg sidder og kigger på tøj men man kan jo ikke bare se størrelserne large og xl, nej det står i tommer osv...
Hvor mange tommer skal det være for at være en l eller xl, og når det står i tal størrelse som f.eks. 31 og 36 hvad størrelse skal man så have fat i ?
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. oktober 2005 - 17:21 #1
nu har jeg ikke checket de ovenstående links
men min erfaring siger mig at der er meget lidt at regne med
(i hvertfald når det drejer sig om tekstiler som er produceret i udlandet)
et par danske bukser er jeg en 36 kommer de fra england er jeg en 38 kommer de fra åsten er jeg XXL (og jeg er nu eller en almindelig slank fyr på 190cm)

I Dk hedder mine underhylere XL i Kina hvor jeg bor er jeg er super XXL

og det samme gælder fx for sko jeg har både sko i str. 40 og 43 (samme størrelse)

anyway her er lidt tilfældige tabeller over størrelser:
http://www.onlineconversion.com/clothing.htm
http://www.guntex.dk/index.php?id=18