Avatar billede michaelben Nybegynder
23. oktober 2005 - 14:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ny pc kan ikke downloade exe filer.

Jeg har installeret xp home og sp 2 som jeg havde liggende på en cd, og kører gennem router. xp, som er lovlig, henter nogle ting på update og vil så valideres. Det går imidlertid i vasken fordi active x objekter bliver afvist.

Jeg tænker nu om jeg har fået virus allerede og prøver online scan fra forskellige virusproducenter. Det bliver også afvist pga den ikke vil installere active x objekter. Det hjælper ikke at sænke sikkerheds niveauet i xp firewall.
Så har jeg prøvet at hente forskellige små programmer, men de bliver alle fejlbemeldt - korrupte filer - når jeg klikker på dem. Ikke engang googles toolbar kan jeg hente og installere. Jeg henter den på få sekunder men når jeg klikker på installeren sker intet.
Jeg har sat pcen til at køre memtest 86 for at se om det er rammene. Den har kørt i 1 time nu uden fejl. Den får lov at køre resten af dagen.
hvad kan problemet skyldes..
Avatar billede seri0sma Nybegynder
23. oktober 2005 - 14:03 #1
hvis det er active X der ikke er sat til, vil der komme en gul boks oppe under toolbar, der skal du bare trykke installer.

Måske er det noget firewall der er forkert, evt tryk start>kontrol panel> windows firewall
Avatar billede seri0sma Nybegynder
23. oktober 2005 - 14:04 #2
ups^det var et svar
Avatar billede michaelben Nybegynder
23. oktober 2005 - 14:06 #3
Det skulle jeg have skrevet. Det gør jeg naturligvis også... den går i gang med at gøre det men ender op med fejlmeddelse.
Det forklarer hellere ikke hvorfor jeg ikke kan hente exe filer, som ikke er active x.
Avatar billede michaelben Nybegynder
25. oktober 2005 - 23:56 #4
Det var nvidias firewall, der fulgte med bundkortet, der fuckede alle downloads op, selv om den var eaktiveret.