Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2006 - 18:28 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Program til print af DVD cover - gratis!

Hvor finder jeg et gratis program til print af DVD covers?
Har lavet nogle covers til mine hjemmevideo film, men skal nu printe det ud....
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2006 - 19:21 #1
Nero kan lave covers.  Nu skal det være gratis, ellers er Acaustica et udmærket prog.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2006 - 19:22 #2
Ps. Nero er selvfølgelig heller ikke gratis, men måske du har det, det er jo meget
udbredt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. februar 2006 - 20:16 #3
Avery design pro er gratis og lavet til at kunne designe ting til averys lables og templates, herunder CD og DVD covers m.m.

http://www.avery.com/us/Main?action=software.AverySoftwareDetail&catalogcode=WEB01&softwarecode=3200
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2006 - 20:37 #4
Hvorfor står der Design pro limited ? Den er på 51,5MB. Det var voldsomt for at
brænde et par labels. Jeg er nysgerrig nok til at downloade den.
Min computer mit legetøj.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2006 - 20:50 #5
ok...
Det kan vel bruges til alm. A4??
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2006 - 21:04 #6
john stigers -"Det kan vel bruges til alm. A4??"
Hvis det er Nero du taler om, er svaret ja. Den type, med 2 labels på en A4.
Men den skal muligvis kaliberes til den type labels du anvender. Det skal Acoustica.
Man kan uden videre downloade Acoustica, men jeg ved ikke, om den er funktionsdygtig
uden kode. Men du kan da prøve, den er så lille.
http://www.acoustica.com/cd-label-maker/
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2006 - 22:26 #7
labels?
Det er covers jeg snakker om :)

Nero har jeg - men resultatet deri er nogle meget små covers - i hvertfald for små til dvd kasser og for store til cdrom kasser.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2006 - 22:31 #8
Har set på Design pro. Det ser ud til at være et program, man kan få megen nytte af.
Det kan tilsyneladende meget. MEN det er ikke noget man skal begynde på, en dag man
har en halv time til overs. Jeg har prøvet at lave 2 labels og det gik delvis godt.
d.vs. Det ser godt nok ud, men billedet og label passer ikke sammen. Det kan formodenligt kallibreres, men det gider jeg ikke i aften.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2006 - 22:35 #9
acoustica kan man en masse med, men alm. A4 kan ikke vælges.
Det samme med Avery design - lækkert program, men jag har ikke brug for alt det ekstra :)

Jag HAR billeder - de skal bare printes ud på et A4 ark som jeg klipper til så det passer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2006 - 22:38 #10
gotfred> du ramte hovedet på sømmet - kalibrering.

helt ærligt - det er et cover til en hjemmevideo - det skal bare kunne lave et cover, til dvd kassen som passer i 1. hug.
http://www.coverxp.com/main.asp kan det jeg vil have sådan et program til at kunne, men det er ikke gratis.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2006 - 22:42 #11
Covers OK. så meget nemmere, der kommer man ikke så nemt lidt uden for stregen.
Jeg har en gang, før jeg fik noget bedre, prøvet begge dele i Nero, og det gik
udmærket. Jeg har kun prøvet med CD covers.
Det var ikke det samme Nero nummer som i dag, men det ser da ud til at være den samme cover designer. Men ellers som jeg skrev, Disign pro, som bufferzone anbefaler, kan
åbenbart en masse.
Ps. Jeg går ud fra, at mailen på E. stadig er i uorden, jeg modtager intet.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2006 - 22:54 #12
Acoustica kan da det hele. Har lige laver en front, til jewel box, på A4.
Under front, skulle jeg vælge "paper size" og der var nok at vælge imellem.
f.eks "indside" back" mm.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. februar 2006 - 10:55 #13
Har du prøvet freeware versionen. De skriver forskellen kun er, at de viser
reklame medens du forbereder og trykker.
ooking for more power? coverxp will let you do more, including customization or cover acquiring (with your scanner / webcam) and more). don't wait any longer - download your free copy now.

the free version is unlimited in time and uses it only displays adds while you prepare and print your covers...
Avatar billede off-line Nybegynder
02. februar 2006 - 10:56 #14
Det er fra dit eget link.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2006 - 11:08 #15
Du kan sagtens bruge design pro til at skrive ud på almindeligt A4, ja selv på CD skiver kan du skrive ud. Design pro er forberet på Avery's lable papir, hvor du f.eks. kan fp et A4 ark hvor derer forstancet to runde skabeloner der kan selvklæbes oven på en CD. Programmet indeholder skabeloner til mange ting, f.eks. visitkort, mappe lables, Video kasette lables osv osv
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2006 - 11:28 #16
gotfred smid et svar - du deler med buffer
Avatar billede off-line Nybegynder
02. februar 2006 - 11:54 #17
OK, men hvad fandt du ud af?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2006 - 19:56 #18
Jeg køber CoverXP.

Det i linker til er sikkert godt, men jeg kan bare ikke bruge det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2006 - 10:50 #19
Jeg tror bare jeg bruger den gratis CoverXP - den kan det jeg efterlyste :)
Avatar billede edinmdk Nybegynder
18. december 2011 - 11:28 #20
Jeg har skrevet et indlæg på min blog... Hvor du kan læse, hvordan du hurtigt laver et cover ud af et A4-ARK!!

LINK: http://edinm.dk/lav-dit-eget-cd-cover-ud-af-et-a4-ark/