Avatar billede fcs Novice
03. februar 2006 - 15:28 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Jeg opsiger hermed mit job som Coadmin

Nedenstående er en mail jeg har sendt for en times tid siden til IDG og mine (tidligere) Coadmin-kollegaer, hvor jeg siger op som Coadmin (der er rettet et par stavefejl siden jeg sendte til dem). Dette indlæg er IKKE ment som et debatoplæg eller noget der skal piske en stemning op. Det er offentliggjort for at forklare at jeg er stoppet, så folk ikke forventer at jeg løser Coadmin-opgaver længere, samt for at begrunde min opsigelse. De folk man har tjent har trods alt krav på en begrundelse ;o) Der er dog også andre begrundelser end dem nævnt i mailen, men det er der ikke nogen grund til at skabe debat om her.

Hej alle sammen.

Ja, så oprandt dagen hvor jeg fandt ud af at der er mere i livet end eksperten. Jeg har på det seneste ikke været specielt aktiv og havde besluttet mig for at tage mit engagement omkring eksperten op i slutningen af januar. Det har jeg nu gjort og beslutningen er blevet at jeg stopper som Coadmin.

Grunden til min inaktivitet, og dermed også grunden til min endelige beslutning om at stoppe, kan opdeles i flere ting:

1. Jeg er grundigt træt af den nedprioritering jeg synes at eksperten er udsat for fra IDGs side. Jeg har fin forståelse for at der skal drives en forretning, men jeg mangler forståelse fra IDG for den anden side, nemlig at mange mennesker (både Coadmins og brugere) bruger store mængder tid på at hjælpe andre uden at få betaling. Jeg er nu nået en grænse, hvor jeg ikke længere gider at arbejde uden betaling med utilstrækkelige værktøjer for en virksomhed der tjener penge på mit virke og samtidig ikke anerkender det arbejde der bliver lavet og ikke prioriterer at lave de nødvendige rettelser og tage den nødvendige dialog.

Der er jo ingen tvivl om at de sidste tre år er det reelt brugerne selv og til dels Coadmins der har holdt sammen på eksperten. Derfor: Ingen opbakning fra IDG omkring fejlrettelse, udviklingstiltag og dialog med brugere, samt anerkendelse af hvem der laver arbejdet (brugerne og Coadmins) = jeg er ikke motiveret for at fortsætte.

2. Tonen på eksperten har ændret sig og ja, det ved jeg, for jeg har været med fra spm. 167. At tonen ændrer sig er der for så vidt ikke noget galt i, men den har ændret sig i den gale retning. Det kan jo ske for enhver, men når vi som Coadmins forventes at holde tonen på sporet i de diskussioner der måtte være mellem brugere, Coadmins, etc. og ikke får værktøjerne til det (coadminsystemet), samt ikke får opbakning/deltagelse i dialogerne fra IDG, så gider jeg ikke være skydeskive på IDGs vegne.

3. Ekspertens normer og værdier er ved at fjerne sig så langt fra mine egne, at jeg ikke længere kan være med til at forsvare de regler der findes på forummet. Anonym karma f.eks. er noget svineri og jeg vil ikke længere være med til at forsvare det. Af loyalitet overfor eksperten, har jeg været nødt til ikke at bryde med de regler der er sat for sitet, men min moralske grænse er nået og jeg vil ikke være med længere.

Måske var det på tide at I hos IDG lavede et tankeeksperiment: Overvej hvem jeres kunder er. Når I har fundet ud af dette, så tænk over hvad jeres kunder betyder for jeres forretning. Derefter kunne det måske være en god ide at overveje om det man gør for kunderne i dag er som det bør være......

Derfor: Jeg nedlægger hermed mit hverv som Coadmin. Tak til mine kollegaer for de sjove timer vi har haft sammen. Jeg håber at jeres arbejdsforhold bliver bedre.

Mvh.

Peter Braun/FCS

Tidligere Coadmin
Avatar billede cpufan Juniormester
03. februar 2006 - 15:33 #1
thumbs up - her fra
Avatar billede strych9 Praktikant
03. februar 2006 - 16:07 #2
Det er jo fuld forståeligt når man er "between a rock and a hard place". Det skulle undre mig om du er den sidste der forlader hvervet i frustration over ikke at kunne gøre en forskel. Held og lykke fremover FCS/Peter.
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2006 - 16:14 #3
strych9: FCS er ikke den eneste der har "sagt op" i dag. PT. er der 1 mere der er fulgt efter, og det er nok desværre ikke den sidste.
Avatar billede arlet Juniormester
03. februar 2006 - 16:14 #4
fcs -> Meget trist beslutning, håber du vender tilbage..
Avatar billede huset Praktikant
03. februar 2006 - 16:17 #5
Fuld respekt herfra Peter!

Du er uden tvivl en coadmin som vil medføre eksperten et tab på dit område.
Men du har min fulde forståelse.
Men håber ikke E mister dig som problemknuser :)

FCS Coadmin may you rest in peace.
Avatar billede huset Praktikant
03. februar 2006 - 16:18 #6
Kommentar: snowball

Håber dette kunne ryste op i IDG, så de kunne se noget er riv rav ruskende galt på sitet!

Lad os holde debatten fra tråden, og respektere denne fine forklaring fra FCS og hvorfor hans opsigelse kom.
Avatar billede boxer Nybegynder
03. februar 2006 - 16:42 #7
Så vil jeg udtrykke min dybeste respekt for din beslutning. Jeg er helt enig i de grunde du beskriver.

Jeg vil benytte lejligheden til at sige at jeg virkelig, virkelig håber at mange andre coadmins, samt brugere på Eksperten vil følge dit fodspor. Det er tiden hvor vi viser sammenhold og loyalitet.

Derved vil vi vise IDG at vi har fået nok. Det vil forhåbentligt være nok til at de går ind i en dialog med os og får løst de problemer der er forbundet med at være coadmin og bruger på Eksperten.

Og ja ja - jeg ved godt at jeg deaktiverede min bruger så sent som igår. Men voldsomme ryste- svedeture samt samt gentagne opkastninger natten igennem, har fået mig til at aktivere min bruger igen :o) Dog kun for en kort tid.

Da jeg fik en mail med link hertil var jeg simpelthen nødt til at udtrykke min respekt samt opfordre ALLE til at gøre det samme!

Inderlige håb om vi mødes igen på en bedre Eksperten.
MvH
Boxer
Avatar billede fromsej Praktikant
03. februar 2006 - 17:06 #8
Vel talt FCS, og fuld forståelse herfra.
Avatar billede karser Nybegynder
03. februar 2006 - 17:50 #9
Respekt FCS! Er 200% bag dig i dine udtalelser.

Jeg har selv haft en dialog med i en Jacob Hoffmann-Petersen som er (måske var) It-chef / IT Manager hos IDG. Men det har vist sig at pralle fuldstændig af!?

Men er der ikke noget vi kan gøre?? Kan vi ikke komme op på barikaderne og slå i bordet og hvad det hedder alt sammen!?
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. februar 2006 - 18:08 #10
Do herfra - kører selv på næsten 0% på eksperten. Havde det været et firma, vi havde en ansættelse i, havde vi vel strejket.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. februar 2006 - 19:31 #11
Snowball >> Det vil sige at der kun er 5 coer tilbage nu?
Det bryder da helt sammen så, nå det har IDG selv bedt om.

Jeg har fjernet alle abonneringer, undtaget i denne kategori, min fritid gider jeg ikke bruge på det ævl og kævl der er blevet værre og værre herinde, nu kan folk ikke engang ytre sig i en tråd, uden et "geni" skal ind og give svinekarmaer!!!
http://www.eksperten.dk/spm/684764#rid6072267
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=nordicwolf&option=karma
Avatar billede boxer Nybegynder
03. februar 2006 - 20:04 #12
Forståeligt.
Det sørgelige er bare at det er nøjagtigt det vedkommende ønsker.
Avatar billede tafkab Nybegynder
03. februar 2006 - 20:29 #13
Trist men fuld forståeligt
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2006 - 21:07 #14
fromsej: Ja, vi er 5 tilbage på nuværende tidspunkt, men det ville ikke undre mig hvis tallet bliver endnu mindre i nærmeste fremtid.
Avatar billede boxer Nybegynder
03. februar 2006 - 21:21 #15
snowball -> Først, lad tidligere uenigheder være fortid :o)

Er der nogen forslag til en fælles indsats? Har vi givet op?
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2006 - 21:39 #16
Jeg har ikke givet helt op endnu. Som jeg skrev i en intern mail tidligere i dag:

"IDG: I kan ikke få et større vink med en vognstang. Hvis dette ikke kan
få sat jer i gang, så er der intet der kan. Hvis tingene fortsætter som
nu, er der næppe nogen CoAdmins tilbage ved månedens udgang!"

Jeg forventer at IDG reagerer på dette. Gør de ikke det, så afmelder jeg også min CoAdmin status.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. februar 2006 - 21:42 #17
Boxer >> Jeg har, ikke givet op, men besluttet mig for at jeg ikke gider bruge kræfter på at ændre noget herinde, det nytter ikke en skid alligevel.

Selvom vi udvandrede kollektivt, ville det blive ignoreret.
Hvor mange kunne man forestille sig ville gøre det 15-20 50 stykker ud af mange tusinde brugere, det er promiller (af den kedelige slags), så det vil heller ikke ændre noget.
Det korte og knaldhårde konklusion er som jeg tolker det:
Accepter tingene som de er, eller smut.

Snowball >> Det forstår jeg godt, hvis i er nede på 5, og ævlet ikke bliver stoppet, så er det håbløst for jer at gøre noget som helst.
I den situation er 5 eller 0 sådan set ligemeget, i har ikke en kinamands chance for at holde trit med noget som helst.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. februar 2006 - 21:52 #18
Boxer >> Det er en tolkning, ikke en opfordring til dig personligt.*S*(den kan misforstås kan jeg se)

Næste gang jeg skriver noget som helst to gange i samme indlæg har i ret til at håne mig.*G*
Avatar billede boxer Nybegynder
03. februar 2006 - 21:56 #19
Det er godt nok sørgelig at det er kommet så langt ud...
Det er vist langt fra den "lune jyske stemning" der hersker på E.

Desværre har jeg selv været med til dette. Jeg beklager det ikke, men jeg er ked af at det har været medvirkende til dette drama.

Det der har været meningen med "balladen", var at provokere, give et vink med en vognstang og at forsøge at gøre noget bedre.
Det gjorde ikke umiddelbart tingene bedre, men det provokerede og det gav også et vink med en vognstang samt fortalte om en utilfredshed.

Jeg håber på det bedre, men vil følge eksempel og UNDLADE at svare og kommentere spørgsmål. Dog vil jeg deltage i de diskussioner jeg finder interessante.
Så:
"Var du ikke holdt her. ?? http://www.eksperten.dk/spm/685120 3/2 2006 16:47"
Håber ikke du bliver alt for skuffet :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
03. februar 2006 - 22:00 #20
"Næste gang jeg skriver noget som helst to gange i samme indlæg har i ret til at håne mig.*G*" Det kunne vi måske finde på alligevel ;o)
Avatar billede hcma Novice
03. februar 2006 - 23:04 #21
dyb respekt for fcs og hans beslutning.
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. februar 2006 - 08:42 #22
Uden gode coadmins bliver der ren anarki på eksperten, en ren tumleplads for pc-bøller.
Avatar billede huset Praktikant
04. februar 2006 - 09:02 #23
Er det jo allerede :D
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
04. februar 2006 - 11:07 #24
ren anarki på eksperten, en ren tumleplads for pc-bøller.
Det er det allerede, og det er for det meste, de anonyme der er flest af.
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2006 - 12:18 #25
fromsej:

> I den situation er 5 eller 0 sådan set ligemeget,
> i har ikke en kinamands chance for at holde trit med noget som helst.

Ikke helt enig. 5 CoAdmins vil under normale omstændigheder godt kunne klare arbejdet. Det kræver blot at vi har nogle ordentlige værktøjer hvilket vi absolut ikke har nu.

Det sidste CoAdmin system kom aldrig ud af BETA fasen. Da vi blev tvunget til at bruge det, havde vi en liste med over 20 fejl og mangler. Det nuværende system er aldrig kommet IND i ALFA fasen. Det var Jacob's (den gamle admin) sidste opgave, så det siger sig selv, at han ikke havde den store lyst til at gøre ret meget ved det. Der er så mange fejl og mangler i det system, at det slet ikke kan betale sig at skrive dem ned - man kan lige så godt starte forfra.
Avatar billede huset Praktikant
04. februar 2006 - 12:20 #26
Ligemeget hvordan et nyt eller gammel system bliver optimeret, så håber jeg personligt du snowball, vil sidde på posten som coadmin!
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2006 - 12:51 #27
huset: Det må tiden vise. Ligesom der er grænser for hvor meget du vil finde dig i mht. karma, så er der også grænser for hvor meget (eller nærmere hvor lidt, i denne sag) jeg vil finde mig i fra IDGs side.
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. februar 2006 - 08:56 #28
Nu får man også badkarma for, at deltage her, det går fint.
Avatar billede boxer Nybegynder
09. februar 2006 - 09:29 #29
peet49 ->
Stort set alle aktive brugere har fået dårlig karma - blot fordi de er aktive.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
09. februar 2006 - 09:39 #30
yep jeg er oppe på 4 stk. selvfølgelig er det jo fra anonyme ik´
Avatar billede fcs Novice
22. februar 2006 - 14:55 #31
OK, så blev dette spørgsmål genåbnet ;o)

Lige en opdatering så I kan følge med: Pr. 22/2-06 har jeg endnu ikke modtaget en reaktion fra IDG på min opsigelse. Ikke engang så meget som en mail med at de har modtaget min opsigelse ;o) Jeg forventer på ingen måde at blive overøst med lovord og gaver, men bare et enkelt tak for hjælpen og de 1000vis af timer du har brugt på eksperten ville da have været rart.......

Nå, jeg lukker her - jeg skal nok opdatere hvis der kommer yderligere frem.

Hygge

FCS