Avatar billede horny_j Nybegynder
23. februar 2006 - 04:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Telfonkabelet forvrænger det signalet hvis det er længere end 2m?

Hey
jeg har et lille problem, hvis man kan kalde det for det.

jeg har cybercity ADSL 2056/256

men det kører kun som ADSL 1403/256
når jeg kigger inder på modemet,
eller downloader kun med 140kbps.

men så ringede jeg så til cybercity for at hører efter hvad der var galt,
de mente så det var fordi jeg ikke brugte deres telfonkabel som er ca 2 meter langt..

det jeg selv har lavet er ca 15 meter langt.

kan det virkelig passe at 13 meter kan forvrænge download hastigheden og ikke uploaden ?

syntes det virker underligt.
jeg har ikke lige haft mulighed pt. til at teste det selv med det 2 meter lange kabel. da jeg ikke er hjemme for tiden...

men kunne være rart hvis der var en der vidste lidt om det, og kunne forklare mig det.

mvh jonas martens
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. februar 2006 - 05:32 #1
Jo længere du bor fra en central, des lavere hastighed kan du få, så længden betyder noget. Om 13 meter betyder noget kommer meget an på kvaliteten af dit kabel. Men du kan være helt sikker på at de ikke gør noget ved de, får du har reduceret dit kabel.
Avatar billede bredker Nybegynder
23. februar 2006 - 05:51 #2
det burde intet have at sige medmindre duhar et strømkabel viklet omkring det
mon ikke det nærmere er den server du downloader fra der ikke har en større upload
du kan jo ikke hente hurtigere end serveren kan sende
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. februar 2006 - 07:48 #3
Det har absolut ikke noget at sige! Hvis de fortæller dig noget andet fatter den supporter du har talt med ikke en klap ;)
Personligt får jeg tlf direkte fra boksen nede på vejen. Tdc manden trak et kabel der er så tyndt du tror det er løgn ca. 40 meter. Det kører max speed og upåklageligt. Tager du f.eks et netkabel så skal du, alt afhængig af kvalitet, op omkring 100 meter før der er spændingsfald. Hvad hvis du bor på 4 sal har du så dårligere forbindelse end ham der bor i stuen?! Nej det har du ikke. Men du skriver du selv har lavet det. Det kan måske være en del af forklaringen, men jeg kan garantere dig at 15 meter ikke har det mindste at sige ifht. et 2 meter kabel :)

Vh
Avatar billede bjuhl Nybegynder
23. februar 2006 - 08:27 #4
Hvis det er efter skillefilteren, så har det meget at sige.

Men enig med resten, hvis det er før skillefilter, så er det ikke problemet.
Avatar billede knat Novice
23. februar 2006 - 12:36 #5
det kan være at et par snoet kabel kan afhjælpe problemet
Avatar billede horny_j Nybegynder
23. februar 2006 - 21:00 #6
syntes virkeligt det virker underligt,
vil have testet det engang når jeg kommer hjem til mig selv igen..

men mine kabler er er ikke viklet ind i hinanden, de ligger pænt lige på min fodlisterne.... og der er ikke andre kabler i nærheden af dem..
15 meter lige kabel.....

men er det ikke underligt der ikke er noget galt med uploaden ?

nog nej, det er ikke de servere jeg henter fra der har dårlig forbindelse, har prøvert en masse steder...

glæder mig sku til jeg kommer hjem og får det testet med et lille 2 meter langt kabel.. er sku spændt på at se om det har en betydning
Avatar billede horny_j Nybegynder
07. marts 2006 - 13:09 #7
jeg har fundet en løsning... brugte et mindre og borede min router op, og et netstik resten af vejen, nu er min forbindelse som den skal være..

giv mig nogle svar så vi kan få det afsluttet :)

tak for hjælpen ellers
Avatar billede innercitydk Nybegynder
09. marts 2006 - 14:42 #8
Bare ok :) jeg springer over..
Avatar billede horny_j Nybegynder
31. august 2015 - 21:44 #9
Problemet er løst :o) nu har man 400/400mbit