Avatar billede fam.outzen Nybegynder
06. marts 2006 - 10:19 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløst internet (falder ud hele tiden).

Jeg har problemer med at mit trådløse internet hele tiden falder ud (mister forbindelsen)

Jeg har en stationær pc (Fujitsu-Siemens, Scaleo T) og en bærbar (Fujitsu-Siemens, Amilo M 1425) begge født med indbyggede trådløse netkort.
Den stationære kører med kabel fra routeren og den bærbare kører trådløst.

Så har jeg en TDC adsl forbindelse med en trådløs 54 mbit netgear router (medarbejder bredbånd)

Jeg havde ingen problemer de første 3/4 år med at det trådløse fungerede, men så drillede den trådløse forbindelse med at komme og gå hele tiden.
Det ene øjeblik kunne jeg finde forbindelsen, det næste kunne den ikke finde den. Det gælder det samme fra begge pc'er og det mærkelige er at jeg kan se mine naboers net hele tiden på begge maskiner, og jeg har endda i et stykke tid benyttet en af mine naboers ubeskyttede netværk til småting
på den bærbare uden problemer overhovedet (kan desværre ikke se hvilken nabo det er, da SSID=NETGEAR).

Nå, men jeg var så ret sikker på at det måtte være min router den var gal med og fik den så byttet hos TDC (tog 1½ måned p.g.a. en masse bøvl, men det er en anden historie) og har så sat den til og konfigureret den og også været på med den bærbare, men det er det samme igen, forbindelsen forsvinder hele tiden igen og igen.

Lige nu kører jeg direkte med den stationære med kabel fra mit modem.
Routeren står tændt uden at der er input netkabel i den, men jeg kan se på den stationære der finder den alligevel, at forbindelsen kommer og går hele tiden.

Routeren står 2 meter fra den stationære, og jeg har prøvet at flytte lidt rundt på den for at se om det hjælper. Når forbindelse er der til den bærbare er der fuld forbindelse (alle streger er grønne) og den bærbare er i stueplan og routeren er ovenpå i et 2 plans rækkehus.

Er der nogen der kan hjælpe mig, evt. har hørt en lign. historie.
Jeg har forsøgt at søge herinde, men desværre uden held.

Mvh.
Henrik.
Avatar billede dragox05 Nybegynder
06. marts 2006 - 11:29 #1
Personligt vil jeg gerne sidde med sådanne fejl i hånden, da løsningen til denne er svær at finde.
Men jeg tænkte lidt på om det kunne være en defekt port.
evt. en fireware opdatering af det trådløse for at se om det kan løse problemet
Avatar billede dragox05 Nybegynder
06. marts 2006 - 11:30 #2
du skriver desværre heller ik hvilken trådløs router der er snakke om
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2006 - 11:31 #3
Når du nu kan nå din nabos net, skal du sikre at du og han ikke anvender samme kanal til den trådløse del. I routeren under trådløs opsætning kan du skifte kanal.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2006 - 11:31 #4
Kan du trådløst komme ind på routerens opsætning ?
Avatar billede fam.outzen Nybegynder
06. marts 2006 - 11:57 #5
Det er (skrev det også ;o) en trådløs Netgear 54 mbit router.

Jeg har ikke forsøgt trådløst at komme ind på den nye router, men det med at skifte kanal lyder som en mulighed, især da jeg ikke tror at routeren fejler noget (skulle jo være mærkeligt at den nye har samme fejl).

Skifter jeg kanal inde på routeren?

Mvh.
Henrik.
Avatar billede dragox05 Nybegynder
06. marts 2006 - 14:49 #6
det hedder channel

ja, der er som regl 6-12 channels
ja du skriver netgear. men nu tænkte jeg model?
netgear laver jo mange, men prøv først at ændre channel. Det var faktisk en god mulighed
Avatar billede fam.outzen Nybegynder
06. marts 2006 - 15:12 #7
Jeg kan huske at det er en 54 mbit Netgear der yderligere hedder et el. andet efterfulgt af v6
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2006 - 15:14 #8
Ja som skrevet er det inde i routeren. Du skal ind i routerens opsætning, og da du ikke kan tilgå trådløst, må du anvende den kablede maskine.
Under trådløs indstillinger, der hvor du kan angive dit SSID (netværksnavn), kan du også skifte kanalen.
Avatar billede fam.outzen Nybegynder
06. marts 2006 - 15:17 #9
Jeg prøver når jeg kommer hjem.
Avatar billede fam.outzen Nybegynder
07. marts 2006 - 10:20 #10
Jeg fik ændret kanal først fra kanal 11 til 7, og da jeg ikke syntes at det fungerede ændrede jeg til kanal 12. Jeg har en fornemmelse af at det måske har virket, men jeg er dog nødt til at se over de næste par dage om det holder.

Jeg downloadede iøvrigt et program her http://www.netstumbler.com/downloads/ hvor
man kan se en masse oplysninger om de trådløse netværk der er i nærheden. Der kunne jeg se at de 2 andre netværk jeg kunne se også benyttede min oprindelige kanal 11.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. marts 2006 - 15:50 #11
Det er fordi de fleste routere som default anvender kanal 11, og gør man derfor intet ved dette, ender det op mad at alle anvender kanal 11, og du udsætter dig for crosstalk. Din maskine ser den anden router på samme kanal, og forsøger derfor at anvende denne.

Kan du med anvendelse af den nye kanal komme ind i routerens opsætning trådløst. ?
Avatar billede fam.outzen Nybegynder
07. marts 2006 - 21:32 #12
Hej dragonknight!

Ja, jeg kan godt komme i routeren med den bærbare der er på trådløst.

Jeg er dog ikke helt sikker på at den den kører stabilt trådløst, da det ikke har kørt særligt længe (først lige kommet på)
Avatar billede dragox05 Nybegynder
08. marts 2006 - 14:42 #13
http://www.netstumbler.com
Et kanont program, bruger det selv
Avatar billede fam.outzen Nybegynder
08. marts 2006 - 15:16 #14
Hvad betyder kolonnen "VENDOR" i netstumpler?

I de 2 af mine naboers står der "NETGEAR" og ud for min står der "fake"

Virker lidt underligt...

Mvh.
Henrik.
Avatar billede fam.outzen Nybegynder
08. marts 2006 - 20:36 #15
Det har hjulpet at skifte til kanal 1, nu kører det heldigvis stabilt igen på den bærbare :o) hvor er det skønt.

Pointene går til dragonknight der foreslog at skifte kanal, men tak til jer begge.

Mvh.
Henrik.
Avatar billede fam.outzen Nybegynder
08. marts 2006 - 20:39 #16
Hvordan tildeler man point, har jeg givet mig selv dem el. hvad?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2006 - 10:45 #17
Ja, du fik taget dem selv, men det skal du ikke være ked af. Hovedsagen er at det virker, og jeg skal nok "snyde" dig for dem en anden gang.  ;-)
Avatar billede fam.outzen Nybegynder
10. marts 2006 - 10:58 #18
Ja, det var jo ikke meningen, godt det ikke er penge.

Jeg takker ihvertfald, det virker stadig og det er skønt (naboen er også glad...)

Mvh.
Henrik.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2006 - 11:37 #19
Det er dejligt at høre :-)
Avatar billede Himuq Nybegynder
08. september 2014 - 11:07 #20
Wifi Analyzer

Er en god app til smartphone, den kan også vise hvile netværk der er på de forskellige kanaler omkring en selv. Den skal bare have wifi tændt så virker den, den kan også vise om signalet til routeren er god eller dårlig, jeg bruger den selv.
Avatar billede Himuq Nybegynder
08. september 2014 - 11:08 #21
Hvilke *