Avatar billede gustenmaster Nybegynder
14. marts 2006 - 13:19 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

ISO filer på pc

Jeg er begyndt, at ligge mine DVD'er ind på min puter. Jeg bruger DVDshrink, som laver dem til ISO-filer.

Hvilket (gratis) program kan jeg bruge til at afspille disse iso-filer på min computer??

og videre...

Film og alt min musik ligger på en extern HD, som jeg har koblet til min trådløse router.

Mit spørgsmål er så, hvad skal der bruges, så jeg kan afspille det på mit anlæg/tv i stuen??

Er det sådan noget som dette der skal bruges?
http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=387
Skal der bruges mere?
Avatar billede kenp Novice
14. marts 2006 - 13:22 #1
du kan bruge VLC til afspille dine filer..

du kan sagtens bruge den du har valgt der... men så må de jo naturligt ikke ligge som ISO filer.
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
14. marts 2006 - 13:31 #2
hvor kan jeg hente VLC ?

Hvilket format skal de ligge i, for at kunne bruge d-linken? (er der andre (bedre) som kan læse iso filer?)
Avatar billede kenp Novice
14. marts 2006 - 13:33 #3
www.vlc.org

For at den kan afspille noget skal det være i et af disse formater:

MPEG 1
MPEG 2
MPEG 4
XviD with MP3 or PCM
AVI (MPEG-4 layer only)

Så det skal du jo konverter dem til noget af det. udover dvd.
Avatar billede kenp Novice
14. marts 2006 - 13:34 #4
ups det var dette link http://www.videolan.org/
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
14. marts 2006 - 13:39 #5
Jeg kigger på det senere. Du får ihvertfald tak for dit svar og jeg har accepteret dit svar, så du skulle få dine points (håber jeg da...)
Avatar billede kenp Novice
14. marts 2006 - 13:44 #6
Det er også lykkeds :) takker.