Avatar billede pnr Nybegynder
26. maj 2006 - 09:02 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Undgå at flash skal aktiveres i IE

Hvordan kan man undgå at klienten skal aktivere flash'en i IE, er der nogen der har en løsning på det? Jeg har selv fundet en løsning men den bruger java-script, det vil jeg meget gerne udgå, og jeg kan se at der er nogen der har løst det unden at bruge java-script.

(Det er et problem der er kommet med en Windows update)
Avatar billede per-olof Nybegynder
26. maj 2006 - 10:04 #1
Hjælpen er her http://www.adobe.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=7c29e252 Det er dog kedligt hvis du har et par hundra filer du skal tilbage og rette til
Avatar billede pnr Nybegynder
26. maj 2006 - 13:59 #2
Hej per-olof

Jeg synes kun at jeg kan finde java-script baserede løsninger på det link du har smidt?
Avatar billede per-olof Nybegynder
26. maj 2006 - 17:20 #3
Det kan vare så fordelen er at du ikke er nødt til at pille in kode før hand då du Publiserer Flash så er den kun at vælje Activ Content Update-/commands/Apply Active Content Update. Og det er javascript men nogen vej udom det ved jeg ej. Se om nogen anden har en ide
Avatar billede cpufan Juniormester
28. maj 2006 - 17:25 #4
da aktiveringen skal foregå client-side, kan det kun løses med noget clientside script, og det er så i de fleste tilfælde javascript (hvis ikke alle)

dreamveawer er kommet med en update der "løser" problemet for dig,
men dette sker også via en javascript-fil.

det er kun at vente på at microsoft kryber til korset, og betaler hvad der forlanges,
for jeg tror at de er ved at miste en hulens masse goodwill og i sidste ende milliarder af kroner, på denne nye forringelse at brugervenligheden.
uden at jeg dog har sat mig nok ind i sagen til at kunne udtale mig kvalificeret.
Avatar billede pnr Nybegynder
28. maj 2006 - 18:18 #5
den flash der er her virker også selv om man har deaktiveret java-script:

http://www.componentart.com/home.aspx
Avatar billede pnr Nybegynder
12. juni 2006 - 09:52 #6
Tak for jeres kommentare smid nogle svar så får i point
Avatar billede cpufan Juniormester
12. juni 2006 - 18:18 #7
jøp
Avatar billede per-olof Nybegynder
12. juni 2006 - 21:15 #8
mmm
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. juni 2006 - 10:59 #9
Tak før points