Avatar billede alloedee Nybegynder
05. juli 2006 - 16:55 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner man propper/vand i øret?

Hey

Min veninde har nu lidt af vand/propper i øret i et par dage, og vi har prøvet næsten alt for at få det til at gå væk.

Nogen der har et god idé? Så ville vi blive så glade Wink

God sommer.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2006 - 17:21 #1
Hold for næsen og 'blæs ud'
Avatar billede zynzz Praktikant
05. juli 2006 - 17:25 #2
enten som ibtage siger ellers hold en hånd på øret (stramt) og slip, det skal være så man kan mærke der kommer et tryk, ellers kan det ordnes ved at ligge et dræn ind, men det er ikke noget i selv skal lege med :P
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
05. juli 2006 - 17:26 #3
Gå hen til jeres lokale læge og få skyllet ørene igennem, det er gratis.:-)
Avatar billede zynzz Praktikant
05. juli 2006 - 17:44 #4
Ja det kan være det hjælper...
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
05. juli 2006 - 18:14 #5
en vatpind kan bryde vandhinden selvom det hvis ikke anbefales at putte sådan en ind i øret :)
Avatar billede drbean Nybegynder
05. juli 2006 - 19:49 #6
lig øret på en varm pude. Efter 20 min, skulle vandet gerne forsvinde.
05. juli 2006 - 20:27 #7
En hurtig Google ->
http://debat.jubii.dk/296/Remo-wax_248284.html

Skyldning med VARMT vand - evt. ifm. bad - ikke nogen med at pille i det - med eller uden vatpind...
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juli 2006 - 20:49 #8
min læge sagde en gang at alt hvad der er større end en albue må komme i øret.

En der har været døv siden mit 4 år ;o(
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2006 - 21:26 #9
Jeg kom til at undre...:
Er det godt eller dårligt at høre stemmer, hvis man er døv...? ;-)
Avatar billede prog112 Nybegynder
05. juli 2006 - 22:49 #10
Lig ned med øret mod en pude - så klarer tyngdekraften problemet.
Avatar billede madshammer Nybegynder
06. juli 2006 - 00:51 #11
http://www.strangepolice.com/images/content/101182.jpg skulle nok kunne klare problemet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. juli 2006 - 09:20 #12
Jeg vil også sige: Gå til lægen og få det undersøgt.

Normalt vand i ørene vil forsvinde hurtigt.

Jeg fik selv for 2½ år siden "vand" i det ene øre, som jeg periodisk har døjet med det siden.

Men en undersøgelse hos lægen fastslog, at det faktisk drejer sig om en bakterie der åbenbart hygger sig...

Derfor har jeg i perioder gået uden problemer - men pludselig vender det tilbage.

Spild ikke tiden mere - men se at komme af sted. Det er ikke nødvendigvis vand....
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2006 - 10:34 #13
vand i ørerne, det beviser bare at du har mere mellem ørerne end de fleste;o)

ole_madsen, dit er blevet kronisk, du vil sandsynligvis aldrig slippe af med det forbandede stads.
Avatar billede alloedee Nybegynder
07. juli 2006 - 12:10 #14
Vi tog til lægen igår, og han skyldede det ud på no time. Han sagde også at man ca. hver 12. år skal ha skyldet sine øre, og at der ikke er nogen mulighed for at forebygge det, udover selvfølgelig selv at skylde sine øre. Forresten skal man ikke putte noget ind i øret der er mindre end sine fingre, som jeg ellers havde læst et andet sted på nettet. Det nævnte han også.

Tror måske også jeg skal ha skyldte mine, måske ville det blive lettere at lave lyd, med "hul igennem"

Så! john, vær´s go ;)

God somme til jer alle
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. juli 2006 - 14:55 #15
Takker for de mange point, og god sommer til jer også ;-)
Avatar billede Iben1320 Nybegynder
04. november 2013 - 22:54 #16
Jeg har døjet med vand i ørene en tid, og gik til lægen med det.
Det viste sig at jeg havde Skimmelsvamp i øret... Det var knap så lækkert at få af vide

Men jeg synes at din veninde skulle gå til lægen med det for at få det undersøgt om der skulle være noget der ikke ligefrem skulle være vand!
Avatar billede HANNAP Nybegynder
11. juli 2014 - 03:31 #17
Jeg har prøvet for nogle år tilbage, dengang var det kulde der startede det og det gik væk af sig selv igen men kom så tilbage et par gange mere efter jeg havde været udendørs uden hue især i frost og vind samtidigt. Om det er svamp kulde/træk eller en bakterie er det nok bedre at få en læge til at afgøre.