Avatar billede varmeskud Praktikant
03. august 2006 - 19:51 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Hjemmeside til at finde ud af hvor ens grund går til

Hej

Er der nogen der ved om man kan finde en tegning over ens grund hvor man blandt andet kan måle sig frem til hvor ens grund går til?

Har fundet netborger.dk men syntes ikke at jeg kan finde nogen mål der inden.

Og jeg har desvære ikke papirne på huset hvor jeg kan se det på da de ligger pakket ned i en eller anden flytte kasse3 på loftet.

Så derfor ville jeg høre om der var nogen der viste hvor jeg kunne finde det henne på nettet.

Mvh Kim
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. august 2006 - 20:26 #1
Det lyder som noget Kort & Matrikelstyrelsen må have styr på. Kig evt. på deres side:
  • http://www.kms.dk/

// Old-Faithful™
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. august 2006 - 21:05 #2
Jeg fandt et skise kort der inden hvor man kan se grundene. Men der er desvære ikke nogen mål på så jeg kan se hvor langt grunden går.

Er der nogen mere specifik steder man kan se det?
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. august 2006 - 21:24 #3
Jeg går ud fra du er inde i deres "krak"-lignende database, hvor man kan se oversigtskort. På den side, kan du trykke på grunden og ude til højre kan du få detaljer, f.eks. om hvor mange m² grunden er på. Men såvidt jeg ved lægger de ikke selve dimensionerne ud på nettet.

Jeg går ud fra at man må henvende sig personligt, hvis man har mere specifikke spørgsmål.

// Old-Faithful™
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. august 2006 - 21:43 #4
Ja jeg har været der inden hvor jeg kan se hvad bygninger og m2 der er på grunden og afløb m.m.

Men jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står hvor langt der er fra f.eks huset over til garagen og over til skellet, og fra f.eks huset til skellet.

Det er de oplysninger jeg gerne ville have.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
03. august 2006 - 23:58 #5
Da vi skulle bruge tilsvarende oplysninger for nogle år siden, måtte vi ha en landmåler ud for at måle op ... han satte efterfølgende nogle skælpæle i jorden ... mener det kostede os ca. 3000,- kr.
Avatar billede varmeskud Praktikant
04. august 2006 - 00:45 #6
Okay

Det er fordi at den tidliger ejer af nabo grunden har rykket skælpælen så han har fået noget af kommunens grund, og så havde den tidliger nabo så "givet" den tidliger ejer af vores hus lidt grund (ca. 2 m2) men nu efter vi fortalte ham der har nab grunden om der er blevet lavet det fusk fra de tidliger ejer truer naboen værd gang der er det mindste galt med at få en landmåler ud og indrage de 2 m2 som vi har af hans grund. (han glemmer så lige at han selv skal afgive de ca. 10 m2 som han har af kommunens grund)

Så gider ikke at høre på deres trueri med det. Så ville lige havde målt op så jeg viste præcis hvor vores grund var hvis de kom og brokkede sig igen.
Det er dybt latterligt det "vi" har gang i, for det er en hæk som står på hans grund som han aldrig bruger og det er os der holder den da det ligner det høre til os. Så han endtelig ikke se hvorfor han brokker sig når vi holder hans hæk. Men sådan er det jo bare engang.
Men skal have lagt gårdspladsen om. Så gider ikke bruge mange timer på at ligge sten hvis han nu skulle brokke sig og få en landmåler ud så vi skal rykke stene om.

Så derfor ville det være rart hvis man kunne finde noget på nettet.

Men hvor skal man ellers henvende sig hvis man skal have nogle nye tegninger af grunden (når man ikke gider rode 70-80 flytte kasser igennem efter dem)
Avatar billede vejmand Juniormester
04. august 2006 - 06:29 #7
Prøv at kontakte Teknisk Forvirring, ehh undskyld, Teknisk Forvaltning i din kommune.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. august 2006 - 06:42 #8
Eller gå ind på denne side: https://www.ois.dk/default.aspx

Søg adressen øverst til højre
Klik på "Kort" i menuen ude til venstre og derefter på "Topografiske kort"
Du kan nu zoome i menuen øverst til grunden fylder hele billedet.
Klik på "Mål" og klik herefter på hjørnerne af grunden, og du kam se dine mål.
(Dog vistnok kun i hele meter) :-)
Avatar billede robotten Praktikant
04. august 2006 - 08:41 #9
Du skal have fat i dit lokale landmåler firma. De har oftes tegninger over langt de fleste grunde i kommunen, hvor du kan se det hele sat af.

Som der nævnes, ligger en ny afsætning i nogle tusinde kr.

En anden mulighed kunne være, at følge skelpælene? DEr må da være et eller andet, der indikerer skel.

Nu er jeg velsignet med en grund, med samme problematik mht. skel der ikke følges. Har dog i al mindelighed løst det med naboerne. Dels fordi grunden var sådan da vi overtog den, og jeg ikke gider være uvenner over noget i  mine øjne så banalt.

Men ved godt, at det er årsag til mange stridigheder.

Den eneste måde du kan standse det på, er ved en opmåling. Advar dog lige dit brokkehoved af en nobo om, at det koster ham sine 10 m2, og om det så ikke vil være bedst i glemmer det hele - trods alt
Avatar billede perj Nybegynder
04. august 2006 - 08:57 #10
Avatar billede varmeskud Praktikant
09. august 2006 - 09:18 #11
perj - mange tak for link. Men den viser noget andet end den fra vejmand link. Og i følge det kort på dit link så snakker vi om at jeg har over 12m2 af hans grund vilket jeg ved med sikkerhed ikke er rigtig. Men tak for linket.

Robotten - Det var os selv der fortalte naboen af det var hans grund. Men det kom af at jeg havde sat noget træ op af hans hæng ved de der 10m2 og der brokkede han sig over at det stak ind på hans grund. Så fortalte jeg ham så at det sådan set ikke var hans grund da den tidliger ejer havde rykket skel pællen. Og så var jeg flink og sige at vi havde noget af hans grund og så havde han "fået" det stykke. Flink som jeg var. Men det var så helt fint og har været det i over 2 år.
Men naboen kan man ikke helt stole på. For han laver om på tingene man aftaler med ham. Nogen fliser han gav til min far, og han skulle først have dem om et halvt år. Men så flink naboen er læsser han dem bare ind til mig (min far bor 45min kørsel væk fra mig) vi stiller dem så pænt tilbage på hans grund da han selv havde aftalt de skulle stå hos ham.
Næste dag blev han pisse sur over at vi havde stillet dem ind til ham, og så skulle vi bare fjerne dem med det samme og ellers ville han få en landmåler ud for at sørge for at vi ikke kunne komme ind i vores garage med vores biler.

Så tænker jeg bare sikke et fjols. Det er sku hans fliser indtil min far henter dem, og hvorfor skal de læsses ind til mig? når de skulle være hos naboen indtil de blev hentet. Og så begynde på sådan noget lort over for mig, og jeg har intet med de skide fliser at gøre ud over det er min far som skal have dem af naboen.

Men naboen troed ehan var smart, men i stedet sagde min far nej til fliserne og så måtte han aligevel selv komme af med dem. Og han ville "glemme" det med det stykke grund jeg har af hans (hvorfor mon han aldrig nævnte noget om at få målt hvor hans grund går til?

Så derfor ville jeg gerne finde ud af hvor grundene går til uden at det kostede noget.

Men det lyder som jeg må en tur på teknisk forvandling og finde nogen grund tegninger med mål på nu hvor det ikke lader til at man kan finde dem på nettet.
Avatar billede robotten Praktikant
09. august 2006 - 09:28 #12
Hvis du anvender samme sprogbrug overfor naboen, som i dit sidste indlæg her (med Ski**, lor* osv.), forstår jeg godt sagen er gået i hårdknude. Det er for lavt et kommunikationsniveau...
Så ingen af jer er tilsyneladende helt uskyldige :)
Avatar billede varmeskud Praktikant
09. august 2006 - 09:50 #13
Nej jeg har ikke brugt samme sprog brug. Har snakket pænt til ham hele tiden, og vi har snakket på fornuftig vis. Så der har der ingen problemer været.

Men sidder og prøver at tage lidt stik mål fra perj link... så må lige ud og måle lidt. For i følge perj link så har naboen faktisk ca. 6kvm af min grund...

Hmmf... hvad mon er best for ham så? 6 eller 2kvm? ved det er de 6kvm for ellers kan hans vogn ikke står hvor den gør. og for mig er det de 2kvm der er best. Måske skulle man lige vise ham det.

endnu engang mange tak for linket perj.
Avatar billede robotten Praktikant
09. august 2006 - 10:05 #14
Du skal lige huske på, at det er indvindingsret. Mener det er et ½ år efter indflyttelse, der max må gå inden man gør indsigelser overfor fx flytning af skel.
Går der over dette tidsrum, har naboen fået hævd på det stykke grund.
Avatar billede varmeskud Praktikant
09. august 2006 - 17:01 #15
Jeg ved desvære ikke hvad dette betyder det du skriver kl 10:05
Avatar billede robotten Praktikant
09. august 2006 - 17:50 #16
Det er noget omkring overtagelse af ny grund. Gør man ikke indvindinger mod overtrædelse af skel det første ½ år, har man frasgat sig retten til at klage...
Tror jeg nok, men kan desværre ikke finde noget konkret på det. Du kan spørge Teknisk forvirring efter det, for at være sikker
Avatar billede varmeskud Praktikant
09. august 2006 - 18:04 #17
Okay

Lyder lidt mytisk.

Men Det ville da passe mig helt fint.
Avatar billede robotten Praktikant
16. august 2006 - 08:55 #18
Noget nyt?
Avatar billede perj Nybegynder
16. august 2006 - 09:26 #19
Har ikke forstand på det, men blev nysgerrig og søgte lidt på Google. Fandt det her:
http://www.boligzonen.dk/finans.xml?rId=881
Avatar billede varmeskud Praktikant
17. august 2006 - 04:38 #20
perj - Okay intersant læsning. Men kan desvære ikke bruge det til så meget.

Men nej der er intet nyt da jeg håbede lidt på at der var kommet nogle flere link.
Avatar billede robotten Praktikant
17. august 2006 - 08:13 #21
Avatar billede varmeskud Praktikant
04. september 2006 - 21:51 #22
Ville få lukket her.

Nogen ud over vejmand der skal have point?
Avatar billede robotten Praktikant
05. september 2006 - 15:42 #23
:)
Avatar billede old-faithful Praktikant
05. september 2006 - 17:26 #24
Jeg springer over.
Avatar billede robotten Praktikant
19. september 2006 - 14:43 #25
Har i fået snakket om det, og løst det?
Avatar billede varmeskud Praktikant
19. september 2006 - 15:57 #26
Der er ikke sket noget vider.

Og ville også få lukket her.

Så takker for jeres input.
Avatar billede Peter Riisager Praktikant
18. januar 2018 - 16:44 #27
Brug dingeo til at slå din adresse op og se matrikelgrænser på alle mulige forskellige kort: https://www.dingeo.dk/