Avatar billede jonat Nybegynder
16. august 2006 - 19:22 Der er 8 kommentarer

Nyt grafikkort

Hej.

Jeg har længe haft en Nvidia GForce 256 mb. grafikkort i min stationære computer.

Jeg har nu planer om at udskifte den, da jeg gerne vil have noget større, da jeg ikke kan spille GTA San Andreas ordentlig på den.
Den laver store firkanter hen over skærmbilledet, hvilket oftest betyder at grafikkortet er for lille.

Ved siden af, har jeg også gang i noget hustegning. (www.sketchup.com)

Den kan køre sketchup nu, men den kører langsom, ved ikke lige hvorfor.

Men BTW, hvilket grafikkort er anbefalelses værdigt hvis man skal kunne køre GTA SA?
Evt. med 10% oveni, så jeg er sikret lidt ;)
Helst max 1000 kr.
// Jonat.
Avatar billede azrael Nybegynder
17. august 2006 - 03:05 #1
Regner med, at din computer anvender AGP slot? Hvis ja, så er markedet for AGP grafikkort ved at være ret lille efterhånden. Til omkring 1000 kroner ville jeg anbefale Club3D Geforce 7600GS. Det kan fås til lige under 900 kroner.

Faktisk har jeg netop kommenteret et lignende spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/726628

Håber, at det hjælper. :)
Avatar billede kimsand Nybegynder
17. august 2006 - 10:14 #2
Du skal lige skrive lidt om specifikationerne på din maskine, det kan også være at din computer ikke er hurtig nok til spillet..
Avatar billede azrael Nybegynder
17. august 2006 - 13:09 #3
Det er en rigtig god pointe, kimsand! Det burde jeg også have tænkt på. :)
Avatar billede jonat Nybegynder
19. august 2006 - 14:46 #4
Det er en celeron 2600.
1024 ram.
200 gb hdd...

Det er vidst de informationer der skulle have den største indflydelse.

// Jonat.
Avatar billede azrael Nybegynder
19. august 2006 - 15:19 #5
Hvilken type Celeron er det? Er det den nyeste Celeron D, eller en ældre model?
Avatar billede jonat Nybegynder
22. august 2006 - 12:21 #6
Det er en Celeron fra 2002, så jeg tror ikke det er den nyeste version...

// Jonat.
Avatar billede kimsand Nybegynder
22. august 2006 - 13:08 #7
Hej Jonat, jeg må desværre nok fortælle dig, at det ikke er dit grafikkort der har problemer med at spille san andreas. Det er højest sandsynligt din processor Celeron 2600 der ikke er kraftig nok.

Du skriver du har et nvidia geforce med 256 mb ram. Ved du hvilken grafik processor der sidder på dit grafikkort?

MvH Kim Sandberg ;-)
Avatar billede kimsand Nybegynder
31. oktober 2014 - 09:38 #8
test