Avatar billede mr.malmros Juniormester
18. september 2006 - 17:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Konvertering til Access/Excel

Jeg har fået en databasesom er lavet i Lotus notes.
Den består af 3 filer med ekstentionerne .dbf; .ADX; .APR

Jeg vil gerne kunne åbne den i Access eller Excel, men har ikke Lotus installeret.
Findes der en metode til konvertering?
Mange points da det er en hasteopgave!!!
Avatar billede wise Seniormester
18. september 2006 - 20:12 #1
De er ikke lavet i lotus notes !

Notes hedder NSF / NTF

Dbf er dbase... det kan access læse direkte, måske via en af de indbyggede odbc-filtre i windows... (det er 5 år siden jeg sidst har prøvet.

Googlede lige adx & apr - det er Lotus Approach dBase Index, så nu forstår jeg måske du sige Lotus - men det har altså INTET med notes at gøre...
Jeg vil mene du burde kunne ramme dem direkte fra Access ellers prøv at kigge efter ODBC og Lotus Approach...
Avatar billede mr.malmros Juniormester
18. september 2006 - 21:10 #2
Hmm... Access siger at databasen er beskyttet og spørger efter en kode når jeg vi åbne dbf filen, men brugeren der oprettede det siger at der ikke er angivet adgangskode
Avatar billede jogii Nybegynder
18. september 2006 - 22:37 #3
Approach er en formular/data-access designer/afvikler. Den har/havde som sådan ikke noget eget database-format.
Men den kunne altid læse/skrive både dBase og alle mulige andre formater. ADX-filer er index-filer og kan slettes/reetableres. APR-filer indehodler design. DFF som wise skriver er selve databasen.

Lotus Approach kommer med Lotus SmartSuite. Se om du kan downloade en evalueringsudgave. Ellers kan jeg åbne baserne for dig.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
19. september 2006 - 17:28 #4
Der findes vist ikke en evaluerings version, så vidt jeg kan se.
Avatar billede jogii Nybegynder
19. september 2006 - 18:05 #5
Så må du jo kunne få fat i den hos kunden ...
Avatar billede mr.malmros Juniormester
19. september 2006 - 21:42 #6
Ja.... det må blive noget i den dur... tak for tilbudet om hjælp, men da det er en kundeliste, er jeg ikke sikker på at jeg må vidresende den.. :S
Men Lotus SmartSuite eller approach skulle altså være sagen?
Avatar billede jogii Nybegynder
19. september 2006 - 22:06 #7
mange steder kan man købe SmartSuite for meget billige penge. Sidste år havde BlueCom bundles, hvor de solgte SmartSuite med en harddisk eller en taske ...
Avatar billede mr.malmros Juniormester
19. september 2006 - 22:16 #8
Ok?!? det vil jeg da lige tjekke op på! Det lydder sku billigt :D
Avatar billede jogii Nybegynder
19. september 2006 - 22:36 #9
Ja, det var det. Jeg tror man skulle betale 200 kr for en SmartSuite + taske, og 600 kr. for en mellemstor harddisk ...

Jeg kunne også downloade en version til dig, men det rigtigste er nok at du skaffer en kopi via kunden.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
02. december 2006 - 11:51 #10
fint fint.... jeg acceptere svar fra jogii
Avatar billede jogii Nybegynder
02. december 2006 - 15:34 #11
Fik du fat i en Approach?
Og 200 point er lige i overkanten, deler gerne med Wise, og du behøver ikke bruge hele puljen på det heller... synes jeg.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
19. januar 2007 - 14:47 #12
Jeg fik ikke fat i approach, men kunden var fint tilifreds med svart, så... :)