Avatar billede sandahl Nybegynder
06. november 2006 - 11:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Group policies, og security zones

Hej Experter!

Jeg sidder og roder lidt med nogle group policies i mit firma, jeg har lavet et internt support site som alle har adgang til vha. IE > Help > Online support. jeg har så sat noget authentication op på serveren, så det kun er vores egne brugere der kan se sitet, når det senere skal ud på internettet.

jeg vil så gerne have lagt nogle security zones ind på alle mine brugeres laptops, f.eks http://*.firmanavn.com og http://*.firmanavn.local...
men når jeg nu ligger dem ind med en group policy, hvad sker der så med dem de havde i forvejen? bliver de slettet og overskrevet af dem fra GPen? eller bliver de bare add´et vha. GPen?
Avatar billede sandahl Nybegynder
07. november 2006 - 10:14 #1
Mjae? er der ikke nogle group policy-goonier?
Avatar billede justme Nybegynder
07. november 2006 - 17:25 #2
Grin, sidder og venter på nogle fjernservere, så jeg kigger lige for "skæg" skyld alle dine spørgsmål igennem, nu da vi alligevel har en "diskution" igang m.h.t. VB. Svaret til dette spørgsmål er:
De bliver som udgangspunkt overskrevet, dvs. at hvis din klient som f.eks. kører Windows XP allerede har fået skubbet nogle gpo til IE ud og du senere ønsker at laver ændringer så vil disse blive overskrevet næste gang at klienten kobler op på netværket, læs: logger på systemet...

NB: I fremtiden skal du nok giver folk lidt mere tid til at svare, de fleste er jo på arbejde og har et liv andet en netværk / pc'ere og IT... ;-)
NB2: Du kan altid teste dette selv på en klient, hvilket du / man altid bør gøre før man sætter GPO i produktion. Gøres ved at skrive "gpresult" i en DOS-Promt på en "test"-klient...
Avatar billede sandahl Nybegynder
08. november 2006 - 08:44 #3
Hehehe... jae, men kunne ikke lige vente på et svar.

jeg har en test maskine, men hvis jeg nu kunne undgå at stille det op så var min lykke jo gjordt :). Men du havde jo svaret som altid, men det var faktisk osse det jeg havde fundet ud af, bortset fra at jeg ikke kunne få det til at lade sig gøre, de trusted sites kommer simpelthen ikke ud til klienterne. MEN jeg har så fundet et lille work arround her: http://support.microsoft.com/kb/311511

Så det skal jeg lige have prøvet.
Avatar billede justme Nybegynder
08. november 2006 - 09:21 #4
Jamen det skal jeg ikke udelukke. Hvis det var nemt, kunne alle jo gøre det... ;-)
Avatar billede sandahl Nybegynder
06. august 2014 - 13:12 #5
Lukket.