Avatar billede horny_j Nybegynder
07. november 2006 - 01:14 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

AVI til DVD

Hej jeg sidder og roder med nogle AVI filer som jeg gerne vil conventere til DVD....

jeg har prøvet med nye vison men syntes bare det tage lang tid 22 timer??

findes der ikke andre programmer der  lidt hurtigere eller er det bare den tid det tager for at conventere formaten om til dvd?

ku være rart hvis der var nogle der skulle have nogle links eller lign, guides eller sådan noget :)
Avatar billede horny_j Nybegynder
07. november 2006 - 01:38 #2
har kigget og prøvet nogle af dem men langsomme, bare hvis der var nogle der ksulle kende et smart et der var hurtigere :D
07. november 2006 - 05:38 #3
Avatar billede scorch Nybegynder
07. november 2006 - 08:31 #4
http://www.videohelp.com
Under "How to" - convert, er der nogle gode guides.
Avatar billede dkge Nybegynder
07. november 2006 - 09:12 #5
hej.
Brug programmet:ConvertXtoDVD eller Winavi Videoconverter
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. november 2006 - 09:13 #6
Hvor kraftig er din PC?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. november 2006 - 13:29 #7
har også prøvet at konvertere og det er ikke unormat at det tager 15-20 timer
min pc er P4 3Ghz med 1 gb ram.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. november 2006 - 16:44 #8
Hvis det tager 20 timer på en 3GHz, er der noget galt. Det burde kunne gøres på 1½-6 timer pr. videotime, alt efter indstillinger og program.
Avatar billede dkge Nybegynder
09. november 2006 - 18:33 #9
Hej.
Det var da noget af en lang tid,når convertxtodvd er igang tager en film på ca 90 min cirka en time at convertere på min pc.Athlon 64 3500+ med 1024MB DDR400ram
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. november 2006 - 08:01 #10
der er måske nogen der så ved hvad der går galt - bruger TEMPGenc 3.0 (et ellers framregende program)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. november 2006 - 08:52 #11
ja jeg ved godt det ikke er mig der har stillet spm. men tillader mig lige at diskutere med, da jeg åbentbart har samme problem
Avatar billede nva Praktikant
10. november 2006 - 08:57 #12
Hvis udgangspunktet er at der ikke er virus/malware eller meget andet startet på din pc, der bruger alle kræfterne, så kan det måske skyldes at du har behov for en kraftig oprydning. Så jeg vil foreslå at du prøver en tur med Ccleaner http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm - derefter en scandisk og defragmentering fra 'programmer-tilbehør-systemværktøjer
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. november 2006 - 09:08 #13
jeg har eller en program pakke (husker desværre navnet og sidder ikke ved egen pc)
der kan checke for fejl, ryde op slette midlertidige internetfiler cookies, slette junk filer, checket for HD fejl og Defragmenteret. (det skulle være et at de bedste programmer på marked)

Men når jeg næste gang sidder ved egen pc vil jeg da lige sætte en konvertering igang for at checke om jeg husker forkert det er jo ved at være ca 2 mdr. siden jeg sidst konverterede.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. november 2006 - 09:08 #14
eller = ellers
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. november 2006 - 09:42 #15
Nåh så vågnede min hjerne programmet hedder System Mecanic professional 6

http://systemmechanic.com/
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2006 - 10:29 #16
Det kan også skyldes hardwaremæssige fejl såsom at din harddisk ikke kører i UltraDMA mode, din processor rent faktisk ikke kører den hastighed den skal, for lidt ram, forkerte indstillinger i bios.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. november 2006 - 10:38 #17
Nåh så det tid til inrømmelser, jeg brugte på et tidspunkt en ældre version af programmet og på det tidspunkt havde jeg ikke fået Systemmechanic. og der tog det 18 timer

Ja jeg satte lige en konvertering igang (prøvede for en sikkerheds skyld 3-4 filer) ingen af dem var over 5 timer (så ja jeg må sige hep hey det er fortid med langsom konertering)

horny_j>> snakkede lige med min kammerat han har en bærbar 1,5 ghz med 1 gb ram og hos ham tager de ca 16-20 timer at konvertere (og mhans maskine er i optimal stand mht. defragmentering, fejlretning og spyware fjernelse) Så er di pc noget lign så må du nok lære at leve med at den ikke konverterer hurtigere
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2006 - 10:53 #18
cyberspace: Du må endelig ikke sammenligne hvad en bærbar kan i forhold til en stationær. Der er flere store forskelle. F.eks er harddisken på en bærbar væsentlig langsommere end en 3,5" disk. Derudover er der forskelle i processorerne. Og derudover igen kører mange bærbare CPU'er stærkt underclokkede, hvis du kører på batteri.
Jeg har selv en Acer med en AMD64 Turion M32 1,8GHz CPU. Den er ved alt der har med CPU kraft, incl. videokonvertering, 20-40% hurtigere end min hurtigste stationære der har en AMD Athlon 2500+ (1,8GHz) CPU. Tger jeg forsyningen fra, clocker den helt ned til ca. 800MHz og bliver meget sløv til spil m.m. Men den indbyggede harddisk er under alle omstændigheder væsentlig langsommere end på en stationær.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. november 2006 - 07:44 #19
horny_j>> vi fik aldrig at vide hvor kraftig din pc er
Avatar billede cyberspace Nybegynder
17. november 2006 - 08:08 #20
Respons??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 12:58 #21
Gider åbenbart ikke at lege med. Dårlig karma...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 13:33 #22
Respons???
Avatar billede horny_j Nybegynder
31. august 2015 - 21:46 #23
Problemet er løst :o)