Avatar billede soljan Nybegynder
26. december 2006 - 17:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Streaming fra et fuglehus

Hej. Opgaven lyder at få et webcam til at send live fra et fuglehus (på en skole/natur og teknik undervisning), hvilket cam skal vi bruge, skal gerne være med lyd og gerne igennem usb´en og evt. software. hvad med et program til at sende live til vores hjemmeside ? kan det evt. uploades med frontpage ?  Det skulle gerne være sådan at børnene skal kunne sidde derhjemme og følge livet i huset. vi har styr på huset, lys, uploadhastighed + div. praktiske problemer.. mangler resten. Tak Jan
Avatar billede swiatecki Novice
26. december 2006 - 19:42 #1
I kunne evt. overveje et trådløst-webcam/trådløst overvågnings kamera.. de plejer at have de funktioner med at man kan se/styre over nettet..

Ellers tror jeg det letteste er at streame gennem noget flash..
Avatar billede soljan Nybegynder
22. oktober 2010 - 19:14 #2
Jeg har købt et fugle hus som kamera... 499.- i bilka
Avatar billede rawdid Praktikant
08. januar 2014 - 23:12 #3
Hej,
Det er en del år siden at denne tråd blev oprettet, men vil alligevel give svar til de nye besøgende som måtte komme.
Skal det være trådløst vil jeg anbefale et IP-kamera, som kan streame direkte til computer eller TV. Hvis det ikke nødvendigvis behøver at være trådløst kan man købe et kamera med lang ledning, som føres ind i TV-skærmen eller computeren.

Håber det gav et svar,
Knuth Becker
http://primabolig.dk/udendors/fuglehus/