Avatar billede ac130172 Juniormester
30. december 2006 - 22:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan port forwarder jeg mit netværk til fjernskrivebord.

Hvordan port forwarder jeg mit netvært således, at jeg kan bruge fjernsupport fra min arbejdsplads?

Jeg har internet fra CC der er koblet til en Zyxel 2602 H -61 C router og til den er min trådløse Linksys WRT54G router koblet. Jeg vil gerne, at jeg kan styre min bærbare og stationære computer fra mit arbejde eller fra andres steder via fjernskrivebord. Jeg har læst her på sitet, at det er noget med, at jeg skal ind i routeren, under advanced setup og videre under nat og så tilføje port og ip på den computer der skal supporteres. Nu er det sådan, at mine computere skifter ip-adresse en gang i mellem, afhængig af, tror jeg, i hvilken rækkefølge de bliver startet. Men er det muligt at port forwarde til flere ip adresser i et hug på routeren, eller skal jeg lave en pf til hver enkelt ip adresse og hvordan gør jeg det lige helt nøjagtigt?

Et sidste spørgsmål er : Hvordan kan jeg emaile, gå på nettet og modtage emails og lign. når jeg ikke har åbnet nogle porte i routeren?
Avatar billede leif Seniormester
30. december 2006 - 22:42 #1
For at starte med dit sidste spørgsmål, så er det dig som forbinder til dem så derfor får du lov. Den anden vej virker det ikke da din NAT/FW vil blokere dem. Der kan være netværk for man fx. har lukket for at medarbejdere ikke kan kontrollere extern email via port 110

Når du åbner/laver NAT så er det kun til 1 IP af gangen og du vil ikke kunne åbne fx. port 338 flere gange, så en løsning er at give den maskine du skal fjernstyre FAST ip adresse.

Det er dog ikke anbefalet at åbne for port 3389
Avatar billede riversen Nybegynder
31. december 2006 - 14:40 #2
Du bør også deaktivere NAT i Linksys'en så du ikke skal lave port forwarding i begge dine routere. Hvis du deaktiverer NAT i linksys'en skal du huske at tilføje en statisk route i Zyxel routeren.
Avatar billede ac130172 Juniormester
01. januar 2007 - 16:06 #3
Jeg er lidt novice på det område. Hvordan tilføjer jeg en statisk route eller er det statisk ip adresse der menes?
Avatar billede ac130172 Juniormester
01. januar 2007 - 16:15 #4
Der er i øvrigt ikke noget der heder NAT i min Linksys. Kan det hedde noget andet?
Avatar billede riversen Nybegynder
01. januar 2007 - 17:19 #5
Nej, det er en statisk route... Jeg kan ikke finde en Zyxel manual, som går ud fra, at man benytter webinterfacet. Men kig efter static route i alle menuerne.

I linksys'en ser det ud til du skal sætte den til router i operation mode under advanced routing. Jeg vil tro, at de deaktiverer NAT i routeren.
Avatar billede ac130172 Juniormester
01. januar 2007 - 20:23 #6
Tak for hjælpen ind til videre. Jeg vil lige prøve at rode lidt med det de nærmeste dage. Vender tilbage med point.
Avatar billede ac130172 Juniormester
11. september 2008 - 19:32 #7
Gider i at smide et svar jer der har hjulpet mig? Tak for hjælpen.
Avatar billede ac130172 Juniormester
12. januar 2015 - 12:52 #8
f