Avatar billede vels Nybegynder
11. januar 2007 - 09:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

manual med mange billeder

Hej

Jeg har lavet et projekt, hvor jeg har kodet et lille program. Jeg skal lave en lille manual som kommer til at indholde mange billeder (screen dumps).

Hvordan kan jeg styre det i tex, så billederne ikke står nærmst sidst i kapitlet og teksten til sidst?
Avatar billede hansdam Nybegynder
11. januar 2007 - 09:14 #1
Du kan indsætte et stort H i nogle firkantede klammer, for at få billedet til at være på en absolut placering - eksempel:
\begin{figure}[H]
    \centering
        \includegraphics[width=1.00\textwidth]{est.jpg}
    \label{fig:est}
\end{figure}
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2007 - 11:05 #2
Jeg vil ikke helt anbefale at man anvender float og H. Det giver hurtigt mange huller i teksten.

Men ok, hvis man kan acceptere det så er det fint.

Lige en kommentar til ovenstående eksempel. Den label får altså fat i det seneste som er nummereret, hvilket ikke er figuren. Derfor ville ovenstående label kun kunne anvendes til at henvise til siden hvorpå denne float ligger.

Man kan også nemt bare anvende center environmentet og hvis man ønsker en caption, så kan man anvende \captionof fra caption pakken (så vidt jeg husker)

/daleif
Avatar billede hobz Nybegynder
11. januar 2007 - 18:57 #3
Hvad vil du så anbefale, hvis ikke man ønsker alle figurer lagt efter hinanden til sidst i dokumentet?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2007 - 19:01 #4
indsætte f.eks. \FloatBarrier på passende steder. Eller anvende den konstruktion jeg nævner ovenfor.
Avatar billede vels Nybegynder
23. februar 2012 - 18:12 #5
>>hansdam
smdier du et svar
Avatar billede vels Nybegynder
11. maj 2013 - 15:22 #6
lukker