Avatar billede louis4 Nybegynder
02. februar 2007 - 01:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Beskytte netværk med kode

Jeg har sat et lille tråløst hjemme-netværk op. Til det bruger jeg en SMCWUSB-G 802.11g wireless usb unitility.

Problemet er, at jeg ikke kan finde ud af, at bekytte netværket med kode, så andre ikke bare kan få adgang til mit net.

Jeg har forsøgt at følge brugermanualen, men der kommer ike beskyttelse af den grund.
Avatar billede flemming_fyn Nybegynder
13. februar 2007 - 23:03 #1
Du skal logge på routeren og gå ind under sikkerhed. Her skal du vælge trådløs.Vælg så WEP eller WPA. Tag bare WEP. Her vælger du 64-bit, hex og static. Default key 1.
Indtast koden i Key 1. HUSK DEN!!! Herefter klikker du på opdater eller save settings. Så forsvinder kontakten til Internettet. Så åbner du netværkssteder, klikker på vi netværksforbindelser, klikker på netværksforbindelsen, klikker på vis trådløse netværk, klik på opdater netværksliste. klik på den trådløse forindelse og du bliver bedt om at skrive en kode (KEY 1) og du er tilbage på nettet... Går det helt galt skal du trykke på reset på routeren og holde den inde i tredive sekunder. Og så må du om igen...
Avatar billede louis4 Nybegynder
22. februar 2007 - 23:27 #2
Tak for udførlig vejledning. Jeg går dog i stå, ved "klik på opdater netværksliste. klik på den trådløse forindelse og du bliver bedt om at skrive en kode (KEY 1)", her kommer der ingen forbindelse, når jeg forsøger at opdatere.