Avatar billede baard Juniormester
21. februar 2007 - 21:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Eget brevpapir i Outlook - baggrundsbillede (HTML-problem)

Hej eksperter!!

Jeg er ved at lave mit eget brevpapir til Outlook 2003, som jeg kan bruge istedet for de indbyggede. I den forbindelse er jeg løbet på et problem med et baggrundsbillede.

Det jeg ønsker er at få vist et baggrundsbillede 1 gang (og kun en gang (i øverste venstre hjørne).

Jeg har som udgangspunkt taget et af de bestående brevpapirer (HTML-format) og redigeret i Frontpage.

når jeg i Frontpage vælger at få vist eksempel-fanen, ser brevpapiret rigtigt ud, men når jeg anvender det i Outlook som brevpapir, bliver baggrundsbilledet gentaget over hele mailens baggrund.

Min HTML kode ser således ud:

<HTML>
<HEAD>
<STYLE>
BODY {
font-family: Arial;
font-size: 10pt;
color: 000000;
margin-top: 200 px;
background-position: top left;
background-repeat: no-repeat;
}
</STYLE>
</HEAD>
<BODY background="ontris.gif" bgcolor="#ffffff">
</BODY>
</HTML>

HTML-koden "background-repeat: no-repeat" virker altså ikke lige så snart HTML-siden anvendes som brevpapir i Outlook

Er der nogen som kan give mig et praj om hvorfor, og en løsningsmulighed.

På forhånd mange tak
Avatar billede baard Juniormester
21. februar 2007 - 22:02 #1
Jeg har også prøvet følgende uden at det virker:

Opretet en tabel på siden, og lagt billedet ind som baggrund i en celle. Den gik heller ikke. Det ser pænt ud, når det vises i FP, men som brevpapir i Outlook vises baggrunden i tabellen ikke
Avatar billede baard Juniormester
02. juni 2015 - 21:25 #2
hmmm