Avatar billede fotobob Nybegynder
07. april 2007 - 19:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Komprimere en PDF

Hej
jeg har lavet en enkeltsidet PFD med Illustrator. Den indeholder noget tekst og en masse billeder. problemet er, at den fylder 60 MB. Kan jeg på nogen måde komprimere den ned således, at den kommer til at fylde lad os sige max 2-3 MB?

Den skal bruges på en hjemmeside. Derfor bliver 60 megabyte for tung til brugeren.
Avatar billede fotobob Nybegynder
07. april 2007 - 19:46 #1
PDF = PDF
Avatar billede fotobob Nybegynder
07. april 2007 - 19:47 #2
Nevermind;-)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. april 2007 - 20:09 #3
Du kan med "Adobe Acrobat" men den er ikke gratis.
http://www.adobe.com/dk/products/acrobat/ituser.html
Det er mulig der er andre løsninger, det er bare et forslag.  :-)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
07. april 2007 - 21:34 #4
Mac-bruger:
Åben dialogen "Print" og vælg "Gem som PDF" - disse filer er multikomprimeret, klar til mail/web.

PC-bruger:
http://createpdf.adobe.com/
eller:
http://www.adobe.com/products/printerdrivers/index.html
(den sidste er en printerdriver, der gør det muligt at gemme som PDF i PRINT dialogen, som på en Mac)

Værsgo!
Avatar billede doodoo Novice
12. april 2007 - 12:29 #5
Jo sagtens...

Trykker File > Save as > PDF > og får en konfigerings vindue op.

- Øverst vælger du "Smallest file size"
- Lige ved siden af vælger du Version PDF 1,3

- I general sætter du "hak" i Fast optimized for fast web view
- I Compression sætter du DPI / PPI så lav som mulig (bemærk dine billeder bliver mere utydlige jo lavere den står)
- I output sætter du Destination til RGB
- I advanced sætter du Preset til Low Resolution

Prøv dette og se om det hjælper :=)