Nybegynder spil program "Keys"
Hej jeg er på 2 semester som datamatiker og er derfor nok lidt nybegynder.Men jeg har et lille problem med et spil jeg er igang med at lave
I windows når man feks holder "a" inde går der et lille æjeblik inden den begynder at skrive en masse a'er. Det problem har jeg også i mit lille rumspil hvor jeg holder "Keys.up" inde og så går der også et øjeblik inden de reagerer.
Man kan selvfølgelig ændre det under keyboard indstillinger i windows men burde der ikke være en nemmere måde ? eller en anden løsning ?
her er min kode som bliver kørt når Keydown bliver aktiveret på events på min form
er der iøvrigt også en måde man kan få to keys til at blive aktiveret på samme tid. Feks keys.up og keys.right?
public void retning(Object sender,KeyEventArgs e)
{
if (dod == false)
{
timer1.Start();
switch (e.KeyData)
{
case Keys.Up:
{
pictureBox1.Image = rumskib[1];
if (farty > -20 && benzin > 0)
farty--;
benzin--;
break;
}
case Keys.Down:
{
pictureBox1.Image = rumskib[0];
if (farty < -5 && benzin > 0)
farty++;
break;
}
case Keys.Left:
{
pictureBox1.Image = rumskib[2];
if (fartx > -20 && benzin > 0)
fartx--;
benzin--;
break;
}
case Keys.Right:
{
pictureBox1.Image = rumskib[3];
if (fartx < 20 && benzin > 0)
fartx++;
benzin--;
break;
}
}
}
}
På forhånd tak for hjælpen