Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2007 - 22:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg thunderbird installeret

Jeg har nu fået mit SUSE 10.2 program installeret igen, men har problemer med at få Thunderbird installeret. Har downloadet det på skrivebordet, men kommer heller ikke længere

Den skriver at intet er fundet ved søg i YAST

Hvordan skal det gøres, da det helt afgjort er det prgram jeg får mes brug for?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2007 - 01:52 #1
Hvad har du hentet ? En .tar.gz fil ?

Den kan udpakkes med:

gzip -d noget.tar
tar xvf noget.tar

i et terminal vindue.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2007 - 04:46 #2
Det er en tar gz fil. Men jeg har stadigvæk ikke fundet ud aaf at installerede det. Når du siger terminal vindue er det så det terminaprogram der hedder konsolol og  ligner en tavle

Hvis jeg højreklikker og skriver åbn med. hvad skal jeg så bruge
Avatar billede a_o Nybegynder
09. maj 2007 - 05:44 #3
Men hvorfor ikke bruge den der ligger i pakkehåndteringen
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2007 - 09:00 #4
Det er du også nødt til at forklare mig hvordan jeg gør.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2007 - 09:14 #5
Jeg har haft det installereet , men det var en ander der gjorde det for mig. Jeg tror jeg har fået pakket det ud.  Men det ligner kun en mappe i windows. Trykker jeg på et billede der er som thunderbird ikoneet kommer kun billedet frem. Der er ikke nogen install eller exe  filer, der installerer programmet i mellem alle de mapper og filer,  Det kan være, det er noget helt andet det hedder på Suse.
Avatar billede double-g Juniormester
09. maj 2007 - 12:43 #6
Først skal du tilføje en installationskilde, der giver adgang til nyeste Thunderbird/Firefox:

Startmenu -> YAST (indtast rootpassword) -> Software -> Installationskilder -> Tilføj -> vælg "HTTP" -> næste -> servernavn "ftp.skynet.be" -> Mappe på server "pub/software.opensuse.org/mozilla/openSUSE_10.2" -> næste. (hvis den brokker sig over over signaturen, skal du bare sige ja og importere den alligevel)

Så kan du installere pakkerne.

Startmenu -> YAST (indtast rootpassword) -> Software -> Håndtering af software -> Søg "Mozilla"-> Marker nyeste udgave af "MozillaThunderbird" , "MozillaThunderbirdTranslations" ,"MozillaFirefox" , "OzillaFirefoxTranslations. -> Godkend.

Du kan også undlade at tilføje installationskilden, men så installerer du den forældede version der er inkluderet på din DVD. Pakkerne der ender på Translations kan du evt. også undlade, men så får du den engelske udgave.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2007 - 17:54 #7
Bare perfekt double-g. Det var til at forstå

Havde dog ingen OzillaFirefoxTranslations på lissten. Men det hele er på dansk og så kan jeg sende og modtage igen
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2007 - 17:59 #8
Jeg syntes dog, jeg mangler en lokal mappe Spam i venstre side
Avatar billede double-g Juniormester
09. maj 2007 - 19:10 #9
Ozilla var også Mozilla tilsat et par pølsefingre på mit tastatur. :-)

Spammappen i Thunderbird plejer at dukke op, når første Spammail fanges i filtret, hvis du under

Rediger - Preferencer - Privatliv - Spam

har markering ved "flyt spam til kontoens spammappe"