Avatar billede 1engberg Nybegynder
01. juni 2007 - 15:57 Der er 19 kommentarer

Ip adresse

Hej

Hvad skal jeg gøre for at ændre min IP-adresse?

Mvh
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juni 2007 - 15:59 #1
Det kommer an på, om du har forbindelse med en fast IP eller ej.
I sidst nævnte tilfælde kan du højreklikke på din forbindelse og vælge reparer... så bliver IP'en fornyet, hvis det er muligt.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. juni 2007 - 16:08 #2
el. skriv i kør.. cmd

Derefter ipconfig /rennew
-
check ved at skrive.- ipconfig /all
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. juni 2007 - 16:12 #3
Men det skal lige siges, hvis der ikke er andre der tager din IP, så vil du höjst sandsynelig få den samme igen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. juni 2007 - 16:13 #4
Har haft den samme IP i to år da jeg havde dynamisk IP.
Avatar billede screem_brille Novice
01. juni 2007 - 16:16 #5
ipconfig /release
og derefter
ipconfig /renew
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. juni 2007 - 16:20 #6
Avatar billede screem_brille Novice
01. juni 2007 - 16:44 #7
sidder du bag en router, hjælper det intet at forny din ip.
Avatar billede morhan Novice
01. juni 2007 - 16:47 #8
Det gør det ret sikkert heller ikke, selv om man ikke sidder bag en router.
Avatar billede screem_brille Novice
01. juni 2007 - 17:13 #9
enig, har man en dynamisk ip, er den eneste reelle måde at tage udstyret fra, og vente på TTL tiden er overstået.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juni 2007 - 17:36 #10
Jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen hvad routere angår, men jeg mener det kan lade sig gøre at forny en evt. routers IP, på samme måde som man kan forny den i Windows/command... måske afhængigt af model og mærke på routeren - jeg ved det ikke.

Jeg har selv en Netgear router og kan i dens menu godt forny IP'en, så vidt jeg da kan se. Jeg bruger [Maintenance > Router Status] - knappen [Connection Status] - knappen [Release] - knappen [Renew]. Det lykkes mig godt nok ikke at få tildelt en ny IP, men jeg går ud fra det er af grunde som i forvejen er omtalt i tråden.
Avatar billede 1engberg Nybegynder
01. juni 2007 - 22:51 #11
Jeg har ikke så meget forstand på ip osv. men har en konto som er blokeret pga af ip.. kan jeg ikke slette min nuværende eller rette den ?

Jeg har trådløst netværk, hmm tdb webspeed ? ved somsagt ikke så meget om det??

Mvh
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. juni 2007 - 23:16 #12
SKRIV CMD I KØR...

og skriv de foresloget kommandoer, det er da ikke svært..:O)
Avatar billede morhan Novice
01. juni 2007 - 23:17 #13
som allerede nævnt, så vil de kommandoer ikke virke. dhcp serveren har en god hukommelse  :)
Avatar billede leif Seniormester
01. juni 2007 - 23:34 #14
Du kan forsøge at slukke ALT dit udstyr i, mener jeg, 4 timer. Så kan det være du får en anden IP, men det er IKKE sikkert at du får en anden IP end du har nu
Avatar billede 1engberg Nybegynder
02. juni 2007 - 08:32 #15
så der er ikke nogle løsning på dette problem ! altså nogle der med 100% sikkerhed kan sige det virker !
Avatar billede 1engberg Nybegynder
02. juni 2007 - 08:43 #16
når jeg prøver at skrive de ting i kør med renew, skriver den handlingen mislykkedes da intet netværkskort er i den gyldige tilstand for handlingen..

hmm?
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 13:58 #17
er du kommet videre ?
14. juli 2007 - 21:42 #18
Avatar billede fromsej Praktikant
15. juli 2007 - 11:21 #19
Det er IKKE samme person.