Avatar billede alloedee Nybegynder
28. juni 2007 - 14:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problemmer med core 2 duo i chip i xp og manglene drivere

Hej exp.dk, jeg er den glade ejer af en Zepto 6615wd men efter jeg geninstallere windows xp (plus alle drivere på cd'en, og på zeptos ftp server) Er der kun en ene oversigt over cpu når jeg trykker clrt+alt+del, desuden mangler der også en del drivere:

Other system device
Standard diskettecontroller
Texas instrument OHCI.... værtscroller
SMSC Ircc infrared port
Texas instrument PCIxx12 Int. Flashmedia Controller
Komminikationsport (COM3)
SDA Standard-kompatible SD-værtscontroller

System køre også helt klart dårligere efter jeg geninstallere, hvad skal jeg gøre?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
28. juni 2007 - 14:29 #1
Fixes ved at isætte den windows cd som passer til maskinen (Service Pack 2 for XP f.eks...).
Boote op på den.
Trykke F5 når teksten "tryk F6 hvis der skal installeres SCSI drivers"
Trykke pil-op på listen over CPU (HAL) instillinger - Vælge ACPI Multiprocessor PC
herefter skal man gå videre igennem installationen og vælge reparer
Avatar billede alloedee Nybegynder
20. oktober 2007 - 12:28 #2
Hey hey, undskyld det har taget så lang tid, har ikke kunnet finde min win cd, men nu er den dukket op.

Jeg kan ikke trykke F5 i det omtalte vindue
Avatar billede bubbaa Nybegynder
20. oktober 2007 - 15:36 #3
Der står ikke man kan trykke F5, men det kan man. Har du prøvet at se hvad der sker hvis du gør det?
Avatar billede alloedee Nybegynder
05. november 2007 - 17:51 #4
Jeg har prøvet, men uden resultat. Jeg sider lige nu og rode med det igen eftert en ny geninstallation. Håber du gider svare igen
Avatar billede bubbaa Nybegynder
05. november 2007 - 18:32 #5
hmm, prøv lige at gå ind i ydeevne igen. Tryk der på vis og se hvad den står på under cpu-oversigt. Kan du vælge en graf pr cpu?
Avatar billede alloedee Nybegynder
06. november 2007 - 10:54 #6
Ja den står på en graf pr. cpu, og jeg kan ikke vælge andet
Avatar billede alloedee Nybegynder
01. februar 2015 - 21:59 #7
Fik aldrig liv i den computer igen