Avatar billede hilfe Nybegynder
23. august 2007 - 20:13 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

HJÆLP. Hvordan fjerner man BIOS password?

Jeg har et megaproblem. Jeg har en bærbar computer, som bliver ved med at bede om et bios/cmos password når jeg starter den. Jeg har før haft password på den, men den har jeg for nylig fjernet igen. Derfor tænkte jeg, at det password jeg har fjernet måske ville virke. Men nej.
Hvordan fjerner jeg denne password når jeg ikke kender den. Ved at man kan fjerne et "lommeregner-batteri" for på den at nulstille bios. Men jeg kan ikke finde dette batteri. Mit spørgsmål er nu:
HVAD GØR JEG SÅ?????
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. august 2007 - 21:20 #1
Fjerner batteriet fra motherboardet og lader den stå et stykke tid. Herefter skulle tingene være resat.

Nogle motherboards har også mulighed for atresætte bios via en jumber. Prøv at læse dokumentationen for motherboardet
Avatar billede knix Nybegynder
23. august 2007 - 23:48 #2
Der findes et ton af forskellige metoder og måder det kan gøres på. Hvad er det for en bærbar, hvad bios type, osv?
Avatar billede hilfe Nybegynder
24. august 2007 - 06:52 #3
Det er en Packard Bell. Bios typen er ami
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. august 2007 - 08:34 #4
Ptøv at se om denne guid kan hjælpe dig

http://www.tech-faq.com/reset-bios-password.shtml
Avatar billede knix Nybegynder
24. august 2007 - 18:26 #5
Der findes et ton af guides til hvordan det kan løses. Som f.eks. skrevet ovenfor, eller her: http://xtreview.com/review113.htm

Jeg ville dog som udgangspunkt starte med at prøve diverse backdoor passes, og se om man skulle være heldig, selv du nok ikke skal regne med det. Hvis det ikke fungere ville jeg kigge en ekstra gang om det ikke er muligt at finde chipsæt batteriet eller Clear CMOS jumper (Flyt jumper, tænd computeren, sluk computere, flyt jumper tilbage). Du kan også prøve at kontakte producenten af din computer.

Selv om diverse guides siger der findes programmer til at enten create backdoor passes/crack bios settings. Så ville jeg aldrig prøve dem uden at enten andre har gode kendskaber, og man direkte ved hvad man laver. Kender et par stykker som har været uheldige at få smadret deres BIOS og var nødt til at købe et nyt bundkort pga. "farligt"/uerfaren brug af den slags software. - Bare en advarsel med på vejen :P
Avatar billede langbein Nybegynder
04. september 2007 - 08:30 #6
På min gamle IBM laptop så fungerte det slik at produsenten hadde lagt inn en sperre mot å kunne resette BIOS passordet. Dette var laget som en tyverisikring og det skulle ikke være mulig å resette bios uten å levere PC inn på et autorisert verksted. I mitt tilfelle så klarte jeg omsider å huske passordet.
Avatar billede hilfe Nybegynder
05. september 2007 - 07:17 #7
Jeg fandt ud af det. Jeg prøvede mig lidt frem, og jeg fandt ud af, at hvis jeg fjerner RAM'en og batteri og strøm, og lader computeren stå lidt, så kan jeg åbne computeren uden password.
Mærkeligt, men det virkede:-)