Avatar billede marraffay Nybegynder
24. august 2007 - 14:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ERROR! TCG MA driver function call failed

Jeg får denne besked engang imellem ved opstart af Vista:

ERROR!

TCG: MA DRIVER FUNCTION CALL FAILED

Det er en helt ny bærbar jeg sidder med. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre og hvad det betyder?
Avatar billede simlau Nybegynder
24. august 2007 - 21:52 #1
TCG = Trusted Computing Group

MA= Memory Absent

Er det en rimelig ny zepto du sidder med?

Har fundet dette problem beskrevet på flere forumer.

Du kan prøve at slå det der hedder "TPM" fra i bios, der har noget at gøre med det TCG dette vil måske hjælpe.. (det er under security)..

Ellers kan du vente på at zepto sender en BIOS update ud til din model, og se om de hjælper..

Held og lykke med at få løst problemet.

Hilsen Simlau

PS. håber du svare om det hjælper...
Avatar billede marraffay Nybegynder
25. august 2007 - 01:47 #2
Hej Simlau

Tak for dit svar.

Sjovt du siger det, for ja, jeg sidder på en ny Zepto lige nu. En 6625WD. Søgte lidt på Google og fandt nogen sider, men eftersom det stod på hollandsk gav jeg op :)

Hvordan tildeler jeg dig de point?
Avatar billede simlau Nybegynder
27. august 2007 - 10:13 #3
Hollandsk er ikke så svært når man kan engelsk og tysk, og er lidt kreativ..

Men ja fandt også en side på engelsk..

Jeg ligger et svar og så godkender du det.. meget nemt og simpelt.

Hilsen Simlau