Avatar billede kristinehs Nybegynder
24. august 2007 - 21:47 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ctrl Alt Delete eller jobliste virker ikke længere.

Hej. Jeg kan ikke få jobliste frem på nogen af de måder man kan få jobliste frem på. Med andre ord. Jobliste virker ikke. Jeg sender hermed en hijack this log og håber nogen har tid.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2007 - 22:26 #1
Den er usandsynligt ren :D
Avatar billede kristinehs Nybegynder
24. august 2007 - 22:27 #2
Det sidste jeg har gjort er at installere 500 mb ram i en blok. Der sad 2x128 sd-ram pc 133 cl 3. De ram jeg har sat i er identiske. Dette kan ikke have noget med problemet at gøre vel? Og ja jeg har kontrolleret manualen og dette bundkort understøtter 512 MB blokke. Rammene virker fint.

Computeren har været utrolig langsom til at åbne. Jeg håbede det var manglende ram da den kørte på 256 mb. Men jeg har ikke fået nogen synderlig forbedring af opstarten.

Jeg vender måske først tilbage i morgen eftermiddag. Takker på forhånd for hjælpen.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:48:08, on 24-08-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Norman\npm\bin\nvoy.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\msdtc.exe
C:\Norman\npm\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\mqtgsvc.exe
C:\Norman\npc\bin\npcsvc32.exe
C:\Norman\npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\Norman\npc\bin\nuaa.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\WgaTray.exe
C:\Norman\npm\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Norman\nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Norman\nvc\bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\npm\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\Brmfl05a\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Programmer\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NPCTray] C:\Norman\npc\bin\npc_tray.exe /LOAD
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Statusmonitor.lnk = C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\norman\npc\bin\nlf.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Parental Control (NPC) - Norman ASA - C:\Norman\npc\bin\npcsvc32.exe
O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Norman ASA - C:\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe
O23 - Service: Norman User Activity Agent (NUAA) - Norman ASA - C:\Norman\npc\bin\nuaa.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE (file missing)
O23 - Service: Norman V.O.Y. (NVOY) - Norman ASA - C:\Norman\npm\bin\nvoy.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

--
End of file - 5918 bytes
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2007 - 22:28 #3
Kigger på den :)
Avatar billede kristinehs Nybegynder
24. august 2007 - 22:33 #4
Ja jeg har lige oprettet min bruger. Så mit spørgsmål kom ikke lige frem med det samme. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2007 - 22:36 #5
Kan kun få øje på disse 2 du skal fixe:
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

Men... du skriver ikke om du får fejl eller???
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2007 - 22:37 #6
Måske dette lille program kan fixe det?
http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_taskmgrenab.htm
Avatar billede kristinehs Nybegynder
24. august 2007 - 22:37 #7
Jeg retter det med det samme. Og nej jeg ser ingen fejl når jeg starter op. Kan bare ikke åbne joblisten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2007 - 22:38 #8
Ellers er der systemgendannelse - hvis du har mod på det...
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2007 - 22:40 #9
Smider lidt links, hvor folk fik det til at virke:

http://www.uniteit.dk/spm/315

http://www.geertsen.dk/tips.asp#8
Avatar billede kristinehs Nybegynder
24. august 2007 - 22:41 #10
Ok takker. Jeg kigger lidt på de forskellige forslag. Vender tilbage når jeg er blevet klogere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2007 - 22:43 #11
ok - sig bare til, så skal jeg se om jeg kan hjælpe yderligere :)
Avatar billede kristinehs Nybegynder
27. august 2007 - 11:42 #12
John Stiger du kan bare ligge et svar. Jeg har ikke kunnet løse problemet. Men da det er mine forældre der bruger computeren er det ikke så vigtigt for dem at bruge joblisten. Ingen af de nævnte programmer fandt spyware der kunne være årsagen. Og får som sagt ingen fejl så ingen grund til at køre det utility fra dougknox.
27. august 2007 - 12:13 #13
PS: Der er 'rester' efter [Norton Internet Security Suite] ...

Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find Tjenesten
* Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation
stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

... og med HiJackThis 'fixe' linien

O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

Genstart normalt

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

Genstart normalt...

PS: Der er nok ikke DET der er fejlen...
27. august 2007 - 12:14 #14
Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. august 2007 - 21:08 #15
ok da - men det skader ikke at køre det program fra dougknox - har kørt det på min pc jeg ikke har problemer med :)
Avatar billede kristinehs Nybegynder
28. august 2007 - 17:24 #16
Dr1_larry >Det var rart nok at få ryddet lidt op. Men cccleaner løste nu heller ikke problemet. Men du må gerne ligge et svar. Det gjorde da ikke just computeren langsommere. Men TDC møgpakke (aka norman antivirus) brød ned så jeg reparerede den. Det gav noget sjovt noget i hijack this. TDC sikkerhedspakke er da noget hø generelt. Det har de godt nok ikke været heldige med.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 17:21:09, on 28-08-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Norman\npm\bin\nvoy.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\msdtc.exe
C:\Norman\npm\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\WINDOWS\system32\mqtgsvc.exe
C:\Norman\npc\bin\npcsvc32.exe
C:\Norman\npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\Norman\npc\bin\nuaa.exe
C:\Norman\npm\bin\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\WINDOWS\system32\WgaTray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\Norman\nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Norman\nvc\bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\npm\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\Brmfl05a\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Programmer\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NPCTray] C:\Norman\npc\bin\npc_tray.exe /LOAD
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Statusmonitor.lnk = C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\norman\npc\bin\nlf.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Parental Control (NPC) - Norman ASA - C:\Norman\npc\bin\npcsvc32.exe
O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Norman ASA - C:\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe
O23 - Service: Norman User Activity Agent (NUAA) - Norman ASA - C:\Norman\npc\bin\nuaa.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE (file missing)
O23 - Service: Norman V.O.Y. (NVOY) - Norman ASA - C:\Norman\npm\bin\nvoy.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 5632 bytes
Avatar billede kristinehs Nybegynder
28. august 2007 - 17:26 #17
John_stigers. Jeg har forresten også forsøgt den guide fra dougknox nu. Men desværre uden resultat.
Avatar billede kristinehs Nybegynder
02. september 2007 - 15:19 #18
Lukket. jobliste virker stadig ikke. Årsag ukendt.