Avatar billede dooh Nybegynder
27. august 2007 - 18:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af router

Hej.

Jeg har et lille problem, jeg har fået ny IP adresse af min internet udbyder (Telelet) i dag, altså en fast ip. Jeg har så prøvet hele dagen og få det nettet til at virke, og har så fundet ud af det kun virker, hvis jeg sætter mit internet stik direkte fra væggen og ind i min computer, uden om min router. Men jeg vil gerne have sat 2 computere til, så har fået af vide af Telelet jeg skulle skrive den nye ip adresse ind på routeren.

Der kommer mit problem så, hvordan gør man det? De yder åbenbart ikke support på en router.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. august 2007 - 18:11 #1
Det er sikkert fordi din router er sat tilat skulle have sin IP adresse fra en DHCP server. Prøv følgende.

Sæt tin router til vægen og en pc til routeren. start det hele og åben en browser på adressen 192.168.1.1 her vil du sikkert blive mødt af din routers logon side hvor du indtaster brugernavn og password.

Du burde nu kunne administrere din router herunder sætte den faste ip adresse. Når du har genstartet routeren skulle du gerne kunne komme på nettet
Avatar billede zynzz Praktikant
27. august 2007 - 18:12 #2
Du er nød til at finde ud af hvilken ipadresse din router har, for at kunne logge ind i den..., men fil tro den er 192.168.1.1 , dvs. ændre din ip til 192.168.1.2 og log dernæst ind i din router ved at skrive http://192.168.1.1 i din browser. hvis det er den rigtige adresse, kræves sikkert et password/brugernavn som enten kan være admin og password, men kommer igen an på hvilken router du har...
Avatar billede zynzz Praktikant
27. august 2007 - 18:14 #3
Men du kan jo smide et navn på routeren her, så kan det være vi kan finde info for dig... .)
Avatar billede dooh Nybegynder
27. august 2007 - 19:41 #4
Jeg prøver det lige en gang, det er en Zitech WireLessBuilder WLB2054AIP, 54mb
Avatar billede dooh Nybegynder
28. august 2007 - 10:21 #5
Jeg kan ikke komme ind på den side. Hvis jeg kommer derind er jeg ikke sikker på jeg har noget password til routeren? Ellers må jeg lige høre om det er noget vi har.
Avatar billede dooh Nybegynder
10. januar 2014 - 12:49 #6
Undskyld. Havde helt glemt min bruger herinde. Så får lige ryddet op.