Avatar billede jjjakobsen Mester
04. september 2007 - 13:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken funktion beregner renters rente

Hvilken funktion beregner renter rente ved en løbende månedlig indbetaling til opsparing
Avatar billede jkrons Professor
04. september 2007 - 13:30 #1
Er det kun renterne du vil have? Elelr den samlede opsapring inkl. renter? I så fald se på FV funktionen.
Avatar billede jjjakobsen Mester
04. september 2007 - 13:33 #2
Det er den løbende opsparing incl. renter en måned ad gangen
Avatar billede jjjakobsen Mester
04. september 2007 - 13:40 #3
Jeg ønsker for hver måned at kunne se mit indestående som er beløbet fra måneden før plus månedens renter osv.
F.eks en opsparing måned for måned i tre år
Avatar billede nemlig Professor
04. september 2007 - 14:30 #4
Her er et eksempel:

Kolonnen længst til højre anvender formlen FV, som jkrons skriver om længere opppe.

www.kalendersystem.dk/rentesrente.xls
Avatar billede jjjakobsen Mester
04. september 2007 - 14:44 #5
Tak til 'nemlig'.
Det løser mit problem.
Jag skal lige bé dig svare så du kan få point.
Avatar billede nemlig Professor
04. september 2007 - 14:48 #6
Hej - det var jo ikke for at tage point fra jkrons, som egentligt gav det rigtige svar først.
Kunne du ikke dele pointene mellem os, hvis jkrons også svarer.
04. september 2007 - 15:09 #7
Eksemplet opererer med månedlig rentetilskrivning, hvilket vil give en unøjagtighed ved de fleste traditionelle låntyper.
Avatar billede nemlig Professor
04. september 2007 - 15:17 #8
Enig - hvis det skal passe til en en gældende lånetype, må det være de forskellige forbrugslån, som anvender månedlig rentetilskrivning.
jjakobsen: Sig til, hvis du skal have et eksempel, hvor indbetalingstermin og rentetermin er forskellige.