Avatar billede cboxoak Nybegynder
11. september 2007 - 03:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor ligger musikken (filen)?

Ja, det kan godt være at det lyder som et rookie-spørgsmål - og det er det måske også - men jeg er nu ellers en ganske habil IT-mand skulle jeg selv mene. Men dette mysterie har plaget mig længe...

Når man f.eks streamer/har streamet noget audio fra et givent website i Windows Media Player hvilken mappe ligger den det så i? Den må lægge det lokalt og afvikle det derfra når den først har hentet det - for jeg kan uden problemer afbryde min LAN-forbindelse og afspille musikken om og om igen!

Det siger mig altså at det afvikles lokalt på min maskine - ihvertfald anden gang og frem efter...

Men hvor hulen ligger Win Media Player filen på min PC så jeg kan få kontrol over den??

Jeg kører Vista Home og der er Media Player 11 på.
Avatar billede nva Praktikant
11. september 2007 - 07:51 #1
Har du tjekket i temporære internet-filer?
Avatar billede plx Nybegynder
11. september 2007 - 17:02 #2
Når du leger med sådanne ting, så er sysinternals din gode ven. Du finder dem her: http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/default.mspx

Deres filemon værktøj er guld værd, når man skal undersøge hvilke filer et program tilgår
Avatar billede cboxoak Nybegynder
12. september 2007 - 00:37 #3
Ja, den ligger godt nok i Temp. Int. files - eller rettere lå!!

Pludselig forsvandt den fra mappen efter jeg havde vinget af i Explorer-indstillinger at mappen skulle vise skjulte filer og system-filer.

Jeg bemærkede også nogle file-extensions tilknyttet filen i form af .wma;¤01010201021 eller lign, men de forsvandt underligt nok når jeg kopierede filen over i en anden mappe. Det fremgik iøvrigt i stifnder at filen-typen var en DAT-fil...

Media Player ville iøvrigt kun afspille filen fra dens oprindelige placering i Temp. Int. files..?

plx: Tak jeg må lige checke det der sysinternals ud :o)
Avatar billede cboxoak Nybegynder
12. september 2007 - 01:08 #4
Har nu prøvet på en anden PC med Win XP sp2 og Media Player 10 og der er tilsyneladende ingen file-extensions men den vil ikke afspille fra det temporere bibliotek - KUN via linket til websitet.

Henter den et codec som den smider igen så snart Media Player lukkes?? Eller er det en anden form for kryptering?

Kan vi få nogle erfarne codec-folk på banen? ;o)
12. september 2007 - 07:38 #5
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 12:37 #6
Lukket