Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
12. oktober 2007 - 10:32 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Server Error in Application.

Jeg har et website der kører fint på min udviklings maskine. Men når jeg uploader til min ftp, så får jeg bare en fejl. Både når jeg bruger copy web til ftp, og når jeg laver en publish web og uploader det. Så er det det samme.
Fejlen ser sådan ud

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede neoman Novice
12. oktober 2007 - 10:36 #1
Hvad med at følge forslaget i fejlteksten om at ændre i din web.config, så du kan se den egentlige fejltekst ?
Avatar billede kalp Novice
12. oktober 2007 - 10:38 #2
hvis det er surftown skal du slet ikke copy eller publish det, men kopire hele dit projekt dir der op.
Avatar billede kalp Novice
12. oktober 2007 - 10:38 #3
ja eller måske også hos andre.. så prøv det:)
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
12. oktober 2007 - 10:43 #4
Det er surftown. Skal jeg bare kopiere hele min mappe under websites? Bruger VS2005
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
12. oktober 2007 - 10:53 #5
Det hjælper heller ikke at copy paste <customErrors mode="Off"/> ind i min web.config fil. Hverken når den er published eller bare kopieret ind
Avatar billede kalp Novice
12. oktober 2007 - 10:59 #6
skriv sådan hr..

    <system.web>
            <customErrors mode="Off"/>
        <compilation debug="true"/>
        <authentication mode="Windows"/>
    </system.web>

og ja kopir hele projektet ind.. præcis som på din hd
Avatar billede kalp Novice
12. oktober 2007 - 11:03 #7
forresten - så skal du nok selv angive filen du skal starte op med..

f.eks

www.domæne.dk/default.aspx

engang fandt den i hvertfald ikke selv aspx hvis den var default.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
12. oktober 2007 - 11:33 #8
Det ændrer intet. Jeg får samme fejl meddelelse, jeg sletter alt på ftp'en, og uploader hele mit dir. Med biblioteker og diverse, VS laver et der hedder App_Data der er tom. Så det er vel det rigtige jeg uploader? Og jeg prøver at skrive feks. www.domæne.dk/info.aspx (Det hedder en af filerne) så kommer

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>

Og sådan ser min web.config ud

<?xml version="1.0"?>

<configuration>
    <appSettings/>
    <connectionStrings/>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
        <compilation debug="true"/>
        <authentication mode="Windows"/>
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede kalp Novice
12. oktober 2007 - 11:36 #9
hvis du ikke har noget App data så er den tom:)

har du prøvet at fjerne linjen

<customErrors mode="Off"/>

den burde smide en fejl andet end den du nævner..

om ikke andet kan du måske se en linje fejlen opstår på?

prøver siden at koble sig til en database?
Avatar billede nielle Nybegynder
12. oktober 2007 - 11:38 #10
Umiddelbart lyder det som om at du ikke har uploadet din web.config fil til det rigtige sted endnu. Hvis den fortsat skriver som i 12/10-2007 11:33:44 så lader det i hvert fald ikke til at den har taget effekt.
Avatar billede kalp Novice
12. oktober 2007 - 11:42 #11
Det skræmmende hvis det er havnet i forkerte mappe - man kan næsten ikke gøre det forkert:S

log på din ftp og åben mappen "ditdomæne" og sørg for filerne lægger der..

men interessant hvis du har placeret dem i roden uden for dit domæne mappe.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
12. oktober 2007 - 11:49 #12
Ja nielle, det lyder lidt som om at web.config ligger det forkerte sted. Nej, siden er faktisk bare lavet i HTML og er så blevet lavet om til ASP.NET. Det er der selvfølgelig en mening med, men lige pt er der bare forskellige links derpå. Altså ikke noget særligt.

På ftp er der forskellige 6 forskellige mapper, 5 af dem er domæner. Den sidste hedder website. Jeg uploader bare til det domæne, hvor det skal ligge. Jeg har også smidt en test.html med, og den kan jeg fint se fra min browser
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
12. oktober 2007 - 11:51 #13
Men det er sikkert mig der har lavet en eller anden hjernedød fejl, men den kan jeg altså ikke lige spotte på nuværende tidspunkt desværre :)
Avatar billede nielle Nybegynder
12. oktober 2007 - 11:52 #14
Den skal helt ligge i samme mappe som Default.aspx
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
12. oktober 2007 - 11:56 #15
Det gør den også, den ligger sammen med alle aspx og aspx.cs filerne
Avatar billede kalp Novice
12. oktober 2007 - 11:57 #16
og det er også korrekt gjort.. du skal lægge filerne ind under domæne mappen som er aktiv.

men forresten - udvikler du i .NET 2.0 ?
så skal du en tur ind i administrationen og sætte den til at køre 2.0!!
den er sat til 1.1 automatisk vil jeg mene.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
12. oktober 2007 - 12:05 #17
Ja, det er 2.0. Synes ikke jeg kan finde noget inde i surftowns kontrol panel, hvor det er muligt at vælge hvilken ver. af .net den skal bruge? Det må vel være den rigtige mappe jeg smider den i, når jeg kan se min test.html fra min browser
Avatar billede kalp Novice
12. oktober 2007 - 12:08 #18
alex_sleiborg >> måske er det en god idé at kigge bedre efter så:) for det kan man..

du bør evt. kigge inde under "advanced xxxx" kan ikke lige huske hvad de kalder det helt præcist..

men man kan.. og du bør sikre dig den er sat til 2.0 så vi kan udelukke det som en årsag.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
12. oktober 2007 - 12:19 #19
Sådan kalp... Det virkede at skifte til .net 2.0 :)
Rigtig mange tak, nu har du reddet min dag. Smid et vel fortjent svar.
Synes egentlig bare det er lidt underligt, fordi der har før været en ASP.NET 2.0 website på webhotel. Og der er ikke blevet ændret noget. Men det er også ligegyldigt, bare det virker nu :D
Avatar billede kalp Novice
12. oktober 2007 - 12:25 #20
:)
Avatar billede kornum Nybegynder
13. juni 2008 - 11:14 #21
Hejsa ;) - Mange tak Alex_sleiborg... Idag reddede det sq min dag ;) Havde lavet et subdomæne på surftown og det stod åbenbart til asp 1.1 :( Så op på 2.0 også spillede det.

tak tak ;)