Avatar billede shako Novice
20. december 2007 - 23:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åben port på router

Jeg skal bruge hjælp til hvordan man åbner en port, og hvilken port jeg skal åbne.

Ser i, jeg har oprettet en Counter-Strike server fra en computer, hos en af mine venner. En af mine andre venner kan sagtens komme ind online, men når jeg prøver hjemmefra kan jeg ikke.

Jeg har meget på fornemmelsen at min router (Linksys WRT54G) blokerer nogle porte som gør at jeg ikke kan.

En anden ting er at når minne venner søger efter counter-strike servere, ender de ofte på ca. 15.000 resultater efter 20 minutter, mens jeg altid ender på omkring 800 servere.

Nogle der har prøvet det samme og, eller har en løsning?

Tak
Avatar billede levich Nybegynder
21. december 2007 - 01:38 #1
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WRT54G/Counter_Strike.htm
Jeg er dog ikke helt sikker på om det er, når du er client eller server, men lad mig høre om det virker.
Avatar billede chr.kj Nybegynder
21. december 2007 - 02:10 #2
Det er hos den der hoster serveren der skal forwarde porten, ellers kan spillere udefra ikke se serveren.
Avatar billede shako Novice
21. december 2007 - 16:58 #3
Problemmet er løst tak til Levich. Skriv lige så du kan få dine point :)
Avatar billede levich Nybegynder
21. december 2007 - 19:17 #4
Godt at det lykkedes.